سه‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماینده روسیه در سازمان ملل از ایران خواست مخالفت با مذاکره با کشورهای 1+5 را کنار گذارد و سعی کند تضمین دهد برنامه‌ هسته‌یی‌اش صلح آمیز است.

به گزارش بی‌بی‌سی، ویتالی چورگین، نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: مخالفت ایران در مذاکره با گروه موسوم به 1+5 سازنده نیست. وی افزود: ما امیدواریم این سیاست ایران تغییر کند، چرا که تنها راه‌ حل سیاسی و دیپلماتیک  این موضوع از طریق مذاکره است.

به گزارش ایسنا، چورکین گفت که انتظار دارد ازسرگیری مذاکرات میان ایران و 1+5 متشکل از آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان و آنچه را دارد و بیانیه‌های آنها نسبت به با ماهیت منفی مذاکرات مطمئنا سازنده و موثر نخواهد بود.

وی در عین حال تاکید کرد که گروه ۱+۵ باید کوشش کند بسته پیشنهادی خود به ایران را تا جای ممکن تقویت کند.

از سوی دیگر به گزارش آسوشیتدپرس، چورکین با اشاره به پیشنهاد وزرای خارجه 1+5 همزمان با صدور قطعنامه سوم مارس مبنی بر این که اگر ایران غنی سازی اورانیوم را تعلیق کند، بسته‌ پیشنهادات را بهبود می‌بخشند گفت که 1+5 باید در بهتر کردن پیشنهادات و دیدارهای احتمالی برای انجام مذاکرات قویتر عمل کنند.

وی گفت: اما البته بدون رویکرد سازنده‌تر ایرانی‌ها نسبت به این مذاکرات هیچ اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد.

به گزارش همشهری آنلاین، پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد همراه با آلمان ابراز آمادگی کرده‌اند در صورت توقف غنی سازی اورانیوم توسط ایران درباره تقویت بسته پیشنهادی ژوئن سال ۲۰۰۶ با تهران مذاکره کنند. ایران در واکنش به این پیشنهاد اعلام داشته است که تنها با سازمان ملل متحد مذاکره می کند.

کد خبر 47383

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز