همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی امنیت ملی در نشست با کفیل شوار امنیت ملی روسیه گفت: بزودی ایران بسته پیشنهادی خود را ارایه می‌کند.

به گزارش ایرنا، سعید جلیلی دوشنبه (9 اردیبهشت) در نشست مطبوعاتی مشترک خود با والنتین سوبولوف کفیل شورای امنیت ملی روسیه این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاران  بیان کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مذاکرات خود با طرف روسی در خصوص بسته پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران صحبت شد، و مخاطب بسته پیشنهادی ایران چه کسانی هستند؟ گفت: یکی از بحث‌های خوبی که مطرح شد و جزو نقاط اشتراک و دیدگاه ما و دوستان روسی است این است که امروز دیگر جهان نمی‌تواند جهان تک قطبی باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه امروز قدرت‌هایی در جهان وجود دارند ، افزود: حرکت‌ها و تصمیم‌گیری‌هایی که درباره جهان صورت می‌گیرد باید با مشارکت همه ملت‌ها باشد.

وی تصریح کرد: یکی از نقاط مشترک ما حرکت به سوی جهان چند قطبی است. در جهان چند قطبی که امروز از قدرت‌های جدید شکل گرفته است، قدرت و ظرفیت جمهوری اسلامی ایران قابل انکار نیست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: ما اعلام کرده‌ایم قدرت و ظرفیت جمهوری اسلامی ایران در جهت امنیت کشورها، منطقه و عرصه بین‌المللی است. تحکیم اقتدار ایران ، تحکیم امنیت بین‌المللی است .

جلیلی تاکید کرد: بر همین مبنا ما پیشنهاد کرده‌ایم در جهان چند قطبی قدرت‌هایی که می‌توانند تاثیر گذار برامنیت بین‌المللی باشند، بتوانند در چارچوب تعهدات دسته جمعی با یکدیگر در موضوعات مختلف و موضوعاتی مهم که امروز جهان از آن رنج می‌برد ، گفت و گو کنند .

وی افزود: بر همین مبنا ما پیشنهادی را تهیه کرده‌ایم که بزودی آن را ارایه خواهیم کرد و در آن موضوعات فکر می‌کنیم می‌توانیم با قدرت‌هایی که در عرصه بین‌الملل تاثیر گذار هستند و واقعا اراده این را دارند که می خواهند در جهت صلح و امنیت برمبنای احترام به حق حاکمیت ملت‌ها و نگاه و رویکرد عدالت خواهانه ، گفت و گو کنند، مذاکره کنیم.

کد خبر 50224

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز