همشهری آنلاین: مذاکرات اولی هاینونن، معاون امور پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با مقامات ایرانی پس از دو روز پایان یافت.

به گزارش ایرنا، این مذاکرات طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (3اردیبهشت) در محل سازمان انرژی اتمی ایران و پشت درهای بسته انجام شد و گفته می‌شود طرفین حدود پنج ساعت با یکدیگر مذاکره کرده اند. طرفین هنوز هیچ اظهار نظر رسمی در خصوص این مذاکرات نکرده‌اند .

در این مذاکرات محمد سعیدی معاون امور بین‌الملل و برنامه ریزی سازمان انرژی اتمی ایران، علی اصغر سلطانیه سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و چند نفر از کارشناسان وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی ایران حضور داشتند. طبق برنامه قبلی قرار است هاینونن بامداد چهارشنبه (4 اردیبهشت) تهران را ترک کند .

پیش از این، یک مقام مسول به ایرنا گفته بود که هدف از سفر هاینونن به تهران، مذاکره درباره پیشرفت همکاری‌ها میان ایران و آژانس است.

این مقام مسوول در عین حال انجام مذاکره درباره مطالعات ادعایی را رد نکرد، اما تاکید کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران مطالعات ادعایی پایان یافته و تهران ارزیابی خود را در این زمینه به آژانس ارایه کرده است.

این مقام مسوول اظهارداشت: انجام این مذاکرات نشانه حسن نیت و صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است.

ملیسا فلمینگ ، سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز اعلام کرده بود که هیات اعزامی آژانس، گفت و گوهایی را درباره مطالعات ادعایی با مقامات ایرانی انجام خواهد داد.

هاینونن بامداد دوشنبه به همراه هرمن ناکارت مسوول بخش منطقه‌ای پادمان های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد تهران شد و در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی( ره) مورد استقبال علی اصغر سلطانیه سفیر و نماینده دائمی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گرفت.

کد خبر 49610

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز