همشهری آنلاین: کودکان ایرانی با شرکت در پنجمین جشنواره سراسری نیایش دل نوشته‌های خود را در آستان آبی پروردگار صمیمانه زمزمه می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پنجمین جشنواره نیایش در روزهای دوم و سوم آبان در شهر تاریخی و باستانی کرمانشاه میزبان کودکانی است که آثار آنها از میان هزاران اثر ادبی و هنری بچه‌های ایرانی برای شرکت در جشنواره برگزیده شده است.

این جشنواره در فراخوان‌های جداگانه‌ای از بچه‌های ایرانی دعوت کرده بود تا آثار هنری و ادبی خود را در قالب آثار نقاشی، نقاشی خط، خوش‌نویسی، عکس، قطعه ادبی، داستان، شعر و خاطره به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

بر اساس این گزارش برای شرکت در پنجمین جشنواره نیایش که هر سال در کرمانشاه برپا می‌شود بیش از 7هزار نوشته ادبی و 800 اثر هنری به دست برگزار کنندگان این جشنواره رسیده است که از میان آنها 16 نفر به عنوان برگزیدگان هنری و 35 نفر به عنوان برگزیدگان ادبی معرفی می‌شوند.

 جشنواره نیایش کودکان ایرانی آبان برگزار می‌شود

 جشنواره نیایش همچنین به برپایی مسابقه‌ای اینترنتی در زمینه وبلاگ‌نویسی دست زد که در آن نزدیک به 50 کودک و نوجوان و بزرگسال با ساختن وبلاگ شرکت کردند که از آن میان به 4 وبلاگ کودک و نوجوان و 2 وبلاگ بزرگسالان جوایزی اهدا خواهد شد.

حضور میهمانان صاحب نامی مانند سیدمهدی شجاعی، حمید عجمی، سید مجتبی حسینی، هدی حدادی، عرفان نظرآهاری، بابک نیک‌طلب، جلال‌الدین محمدیان و حجه‌الاسلام احمد مهدی‌زاده و گفت‌وگوی آنها با کودکان و نوجوانان از جمله برنامه‌های جشنواره نیایش به شمار می‌رود.

برنامه‌های جنبی این جشنواره نیز شامل نمایش فیلم دعای دسته جمعی بچه‌های نابینا، ناشنوا و سندرم‌دان، آوازخوانی جلال‌الدین محمدیان، دعای دسته جمعی کودکان اقلیت‌های مذهبی و شعرخوانی شاعران و برگزیدگان جشنواره خواهد بود.

جشنواره نیایش ساعت 14 روز دوم آبان در محل فرهنگسرای کودک و نوجوان کرمانشاه واقع در سه راه 22 بهمن این شهر آغاز می‌شود و مراسم پایانی آن نیز ساعت 14 روز سوم آبان برگزار خواهد شد.

برای دیدن وبلاگ مرکزی پنجمین جشنواره نیایش اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 34644

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز