همشهری آنلاین: جشنواره بین‌المللی پویانمایی (انیمیشن) تهران 11 تا 15 اسفند برگزار خواهد شد

به گزارش روابط عمومی کانون، تهران، در روزهای میانی اسفند امسال به محل و کانون توجه دست‌اندرکاران و هنرمندان عرصه انیمیشن ایران و جهان تبدیل خواهدشد تا در ششمین جشنواره پویانمایی به تماشای تازه‌ترین آثار تولید شده در این عرصه بنشینند.

 دبیرخانه این جشنواره بین‌المللی با انتشار فراخوان‌های خود دست‌اندرکاران و هنرمندان این رشته را به شرکت در ششمین دوره از برپایی این رویداد معتبر هنری فراخوانده است.
 
 جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از آن رو واجد اهمیت تلقی می‌شود که همواره در پنج دوره گذشته خود با استقبال گسترده کشورهای جهان و بزرگان این هنر روبرو شده است به نحوی که در پنجمین دوره آن بیش از 500 فیلم از ایران و 61 کشور جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در میان آنها آثار برگزیده جشنواره‌های معتبر بین‌المللی و برندگان اسکار انیمیشن به چشم می‌خورد.

بر اساس این گزارش، جشنواره امسال در چهار بخش اصلی مسابقه شامل مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل و خارج از مسابقه، نمایش ویژه و چشم‌انداز برگزار می‌شود.

بخش مسابقه، پذیرای آثار 35 میلی‌متری و ویدیویی بتاکم (PAL)، (DVD) و(DV) خواهد بود با این شرط که آثار ایرانی پس از سال 1383 و آثار خارجی پس از ژانویه 2005 میلادی تولید شده و در جشنواره‌های قبلی شرکت نکرده باشند.

همچنین دست‌اندرکاران ساخت مجموعه‌ها و سریال‌های انیمیشن می‌توانند حداکثر سه قسمت از فیلم‌های خود را گزینش و به دفتر جشنواره ارسال کنند.

در عین حال آثار تبلیغی شامل فیلم‌های آموزشی، صنعتی و تبلیغاتی نیز مجاز به شرکت در این جشنواره هستند.

بخش نمایش ویژه بر اساس اعلان دبیرخانه جشنواره به شیوه‌ای غیر رقابتی برگزار می‌شود و در آن آثار برگزیده جشنواره‌های مختلف جهانی و مروری بر آثار یک مکتب یا سبک ویژه به نمایش گذاشته می‌شود ضمن این که بخش چشم‌انداز نیز با تأکید بر جنبه‌های آموزشی و اطلاعاتی به شیوه غیررقابتی به موضوع‌هایی مانند معرفی استعداد‌های نوپا، تبیین جایگاه پویانمایی در آثار تبلیغی، مروری بر آثار یک فیلم‌ساز و مواردی از این دست خواهد پرداخت.

دبیرخانه جشنواره همچنین اعلام کرده است که متقاضیان باید تا حداکثر 15آذر امسال با تکمیل فرم درخواست شرکت، آثار خود را به دفتر جشنواره واقع در تهران خیابان دکترفاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کنند تا کار انتخاب آثار شرکت کننده در جشنواره تا نیمه اول دی پایان پذیرد.

ششمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی (انیمیشن) تهران هر دوسال یک بار با هدف فراهم‌سازی بستری شایسته برای تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌ها وگردآوری و عرضه هدفمند آثار، کشف توانمندی‌ها و تشویق نوآمدگان عرصه پویانمایی به ابتکار و نوآفرینی و گسترش توانایی‌ها با طرح تکنیک‌ها و نگرش‌های تازه برای دست‌یابی به کیفیتی افزون تر، برپا و در پایان آن نیز جوایزی به برگزیدگان شامل تندیس‌های طلایی، نقره‌ای و برنزی و جایزه‌های ویژه اهدا می‌شود.

علاقمندان به کسب اطلاع بیشتر می توانند به سایت اینترنتی جشنواره به نشانی www.tehran-animafest.ir مراجعه کنند.

کد خبر 67590

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز