همشهری آنلاین: مرکز اطلاع رسانی فلسطین از اسارت بیش از ‪ ۱۱‬هزار فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش این مرکزاطلاع رسانی ، گزارش آماری جدیدی که وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطین منتشر کرده حاکی از آن است که نظامیان رژیم صهیونیستی از سال ‪ ۱۹۶۷‬میلادی تاکنون بیش از ‪ ۸۰۰‬هزار فلسطینی را بازداشت کرده‌اند که ‪۶۲‬ هزار نفر آنها در سال‌های پس از انتفاضه الاقصی بازداشت شده‌اند.

براساس این گزارش، ‪ ۱۱‬هزار و ‪ ۵۰۰‬فلسطینی در ‪ ۳۰‬زندان و بازداشتگاه این رژیم به سر می‌برند که ‪ ۸۹۰‬نفر از آنها اهالی نوار غزه، ‪ ۹۸۷۰‬نفر از آنها از اهالی کرانه باختری، ‪ ۵۰۶‬نفر از اهالی قدس و ‪ ۱۴۲‬نفر از آنها از فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی سال ‪ ۴۸‬هستند.

علاوه بر این آمار، ده‌ها نفر از ساکنان منطقه جولان و کشورهای لبنان، مصر، سودان و عربستان نیز در این زندان‌ها به سر می‌برند.

این گزارش که بخش تبلیغات وزارت اسرا آن را تهیه کرده، همچنین حاکی از این است که ‪ ۴۵۳‬نفر از اسرا قبل از انتفاضه الاقصی بازداشت شده‌اند که ‪۳۵۷‬ تن از آنها قبل از امضای پیمان اسلو بازداشت شده و همچنان در زندان به سر می‌برند.

قدیمی‌ترین این اسرا "سعید العتبه" با ‪ ۵۶‬سال سن می‌باشد که از تاریخ ‪ ۱۳۵۶) ۱۹۷۷‬شمسی) همچنان در اسارت به سر می‌برد.

گزارش مذکور نشان می‌دهد که از میان این تعداد اسرا، ‪ ۵۰۸۶‬اسیر محکوم شناخته شده‌اند و ‪ ۵۴۶۴‬اسیر هنوز در انتظار صدور حکم به سر می‌برند.

از میان این تعداد اسیر، ‪ ۹۵۰‬نفر بازداشت موقت شده‌اند و بیش از ‪۷۰۰‬ اسیر نیز به یک یا چندین مورد حبس ابد محکوم شده‌اند.

بر اساس این گزارش، ‪ ۲۱۲‬اسیر بیش از ‪ ۱۵‬سال است که در زندان به سر می برند که از این تعداد، مدت حضور بیش از ‪ ۶۵‬نفر آنها از ‪ ۲۰‬سال نیز تجاوز کرده است و هشت نفر نیز بیش از ‪ ۲۵‬سال از عمرشان را در گوشه زندان سپری کرده‌اند و جمعیت این افراد همه ساله در حال افزایش است.

این گزارش در تشریح وضعیت اجتماعی این اسرا، اعلام کرده است که هشت هزار و ‪ ۳۹۵‬اسیر هنوز مجرد و سه هزار و ‪ ۱۰۵‬نفر از آنها متاهل هستند.

کد خبر 33015

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز