جمعه ۱۳ مهر ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

گروه سیاسی: راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس در ایران و کشورهای اسلامی با حضور میلیون‌ها مسلمان اعم از شیعه و سنی در گوشه و کنار جهان برگزار شد و امت اسلام فریاد رهایى قدس عزیز را سر دادند.

روز قدس؛ میراث جاودانه بنیانگذار جمهوری اسلامی به گردهم‌آیی بزرگ مردم روزه‌دار تبدیل شد که همچون سال‌های گذشته با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس خشم و انزجار خود را نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی ابراز داشته و حمایت خود را از مبارزات مردم مظلوم فلسطین اعلام ‌کردند.

مردم ایران اسلامی هم که همراه همیشگی ملت مسلمان و مظلوم فلسطین در انتفاضه و مبارزه با غاصبان اشغالگر بوده و هستند، از اولین ساعات صبح با راهپیمایی در مسیرهای اعلام شده به سمت محل برگزاری نمازجمعه در سراسر کشور و با سردادن شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا خواستار خروج بی‌قید و شرط اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی شدند..

راهپیمایان تهرانی، پس از طی مسیرهای مشخص شده وارد دانشگاه تهران شدند و در مراسم نماز جمعه‌ شرکت کردند.

روسای قوای سه گانه، رئیس مجلس خبرگان، تعدادی از اعضای هیات دولت و نمایندگان مجلس، مسئولان، فعالان و شخصیت های سیاسی ضمن حضور در مراسم راهپیمایی در مصاحبه‌های حاشیه‌ای روز قدس تصریح کردند که در مسئله فلسطین تنها راه درست مقاومت است و هیچ طرح صلحی از جمله طرح صلح آمریکا نمی‌تواند در مقابل 5 میلیون آواره فلسطینی پاسخگو باشد.

آیات عظام ناصر مکارم شیرازی و حسین نوری همدانی نیز در راهپیمایی روز قدس در شهر قم شرکت کردند.

به گزارش همشهری، سوزاندن پرچم‌های آمریکا و اسرائیل از دیگر نکات قابل توجه در راهپیمایی امسال روز قدس بود.

حضور پرشور ملت ایران در روز جهانی قدس را صدها خبرنگار، عکاس و فیلمبردار از رسانه‌های داخلی و خارجی به تصویرکشیده و به جهانیان انعکاس دادند.

به گزارش فارس، خبرگزاری آلمان در بازتاب راهپیمایی ملت ایران در روز جهانی قدس نوشت: بار دیگر تظاهرات سالانه ضد اسرائیلی در ایران برگزار شد و شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا در سراسر این کشور طنین‌انداز شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، تلویزیون‌ سی‌‌ان‌‌ان‌ ترک‌ ترکیه‌ هم در گزارشی‌ از برگزاری روز قدس در تهران، اعلا‌م‌ کرد: احمدی‌نژاد در سخنانی در این مراسم با بیان‌ اینکه‌ در غرب‌ هیچکس‌ نمی‌تواند درباره‌ نسل‌ کشی‌ یهودیان‌ سؤالی‌ مطرح‌ کند و هرکس‌ که‌ در این‌باره‌ سؤالی‌ مطرح‌ کند زندانی‌ می‌شود خواستار تحقیق‌ درباره‌ ادعای‌ نسل‌ کشی‌ یهودیان‌ در جنگ‌ دوم‌ جهانی‌ شد‌.

خبرگزاری فرانسه نیز این چنین به انعکاس برپایی این مراسم باشکوه درایران پرداخت:‌‌ ده‌ها هزار تن‌ از مردم‌ ایران‌ دیروز‌‌ در تظاهرات‌ سالا‌نه‌ روز جهانی‌ قدس‌ بر ضد رژیم‌ صهیونیستی‌‌ با راهپیمایی‌ در خیابان‌های‌ تهران‌ و سردادن‌ شعار ‌مرگ‌ بر اسرائیل‌‌ با مردم‌ مظلوم‌ فلسطین‌ ابراز همبستگی‌ کردند‌.

خبرگزاری‌ رویترز در گزارشی‌ از تهران‌ نوشت‌‌‌:‌ محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری ایران‌ دیروز اسرائیل‌ را متهم‌ کرد از هولوکاست‌ کشتار یهودیان‌ در جنگ‌ جهانی‌ دوم‌ به‌عنوان‌ بهانه‌‌ای برای‌ قتل‌‌عام‌ فلسطینی‌‌ها استفاده‌ می‌کند‌.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی تحت عنوان میلیون‌ها ایرانی در گرامیداشت روز قدس تظاهرات کردند نوشت: راهپیمایی کنندگان، امروز به خیابان‌های تهران ریختند تا روز قدس؛ روزی را که با اعتراض اهمیت بیت‌المقدس برای مسلمانان را نشان می‌دهند، گرامی دارند.

این روز را مسلمانان سراسر جهان در حمایت از فلسطینی‌ها گرامی می‌دارند و به‌طور سنتی در آخرین روز جمعه ماه مقدس رمضان برگزار می‌شود.

در پایان راهپیمایی روز جهانی قدس، شرکت کنندگان با صدور قطعنامه‌ای در 8 بند ضمن اعلام حمایت از دولت منتخب و قانونی ملت فلسطین، از گروه‌های فلسطینی و کشورهای منطقه خواستند با درک اوضاع حساس خاورمیانه، با هوشیاری و وحدت، توطئه پلید آمریکایی-  اسرائیلی در ایجاد تفرقه در فلسطین اشغالی را خنثی کنند.[قطعنامه پایانی مراسم باشکوه روز قدس]

کد خبر 33218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز