گروه سیاسی: جمعه مسلمانان جهان دست در دست یکدیگر به نشانه حمایت از حقانیت ملت مظلوم فسلطین در روزجهانی قدس، اقتدار و انسجام خود را به رخ جهانیان خواهند کشید.

مسلمانان با شرکت گسترده در این مراسم با شکوه، حمایت معنوی و سیاسی خود را به ملت فلسطین ثابت خواهند کرد.

از سوی دیگر شرکت در راهپیمایی روز قدس بنا بر رهنمود امام راحل می‌تواند نشان دهنده حمایت معنوی و سیاسی ملت ما از مردم فلسطین و دولت قانونی اسماعیل هنیه و گروه‌های جهادی باشد.

جمعیت حامیان آزادی قدس شریف به مناسبت روز جهانی قدس در بیانیه‌ای اعلام کرد: روز جهانی قدس امروز در شرایطی فرا می‌رسد که جهان اسلام و امت اسلامی در موقعیت بسیار حساس نوینی قرار گرفته است.

در این بیانیه از همه به‌خصوص اقشار مختلف مردم بیدار و فداکار ایران اسلامی دعوت شده است تا با شرکت و حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، این فراخوان بزرگ و بین‌المللی بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری، عظمت و اقتدار اقیانوس امت اسلامی را در برابر آمریکا و صهیونیسم به نمایش گذارند.

کمیته امداد امام خمینی (ره) هم جهت شرکت گسترده مردم ولایتمدار و خداجوی ایران اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس و کمک به مردم مقاوم، مظلوم و شجاع فلسطین از مردم دعوت کرد.

این نهاد مردمی همچنین اعلام کرد: به منظور کمک و یاری به مردم شجاع، مظلوم و مقاوم فلسطین پایگاه‌های این نهاد در سراسر کشور و در میعادگاه‌های نماز جمعه و در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس استقرار خواهند یافت.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جامعه روحانیت مبارز، سازمان کنفرانس اسلامی، بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان، خانه کارگر، کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در نهاد ریاست‌جمهوری، بیانیه جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران، نیروی مقاومت بسیج، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌ها، انجمن کلیمیان تهران، جهاد دانشگاهی و جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی ازجمله نهادها و ارگان‌هایی هستند که با صدور بیانیه‌های جداگانه خواستار حضور باشکوه مردم در مراسم روز قدس شدند.

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران فردا به امامت اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری اقامه خواهد شد. به گزارش ستاد برگزاری نماز جمعه تهران، در این مراسم ابواسامه، نماینده دولت حماس و محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری، به مناسبت روز قدس پیش از خطبه‌ها به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

همچنین اعضای هیات دولت و معاونین رئیس‌جمهوری و سازمان‌های مستقل وابسته به ریاست‌جمهوری و همچنین رؤسای کمیته امداد، سازمان تأمین اجتماعی، سازمان بهزیستی و استاندار تهران به همراه معاونین در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران از ساعت 9 الی11، با مردم ملاقات و به مشکلات ایشان رسیدگی می‌نمایند.

آیت‌الله حسین ‌نوری همدانی نیز از مردم مسلمان جهان خواست تا در راهپیمایی روز قدس امسال حضور پرشورتر داشته باشند و اتحاد و انسجام خود را به دنیای استکبار نشان دهند.

در بیانیه این مرجع تقلید آمده است: برادران وخواهران، امسال روز قدس فریاد رساتر و خروش بیشتری را می‌طلبد؛چون امسال دنیای کفر و استکبار و صهیونیستی در برابر اقتدار و عظمت روز افزون اسلام و مسلمین تمام امکانات خود را در راه شیطنت و شرارت و تفرقه افکنی به‌کار گرفته است و رژیم اشغالگر جنایات خود را تشدید کرده است.

دبیر کل کنفرانس بین المللی قدس و حمایت از مردم فلسطین پیشنهاد کرد که صندوق مهر قدس تاسیس شود و گفت: هویت اسلامی و انسانی ما و جهان اسلام اقتضا می‌کند یک پشتوانه قوی مالی و اقتصادی برای محور اصلی مسلمانان که همان آزادی قدس شریف است، تشکیل شود.

به گزارش مهر، علی اکبر محتشمی پور با ارائه این پیشنهاد اظهار داشت: آیا عقل و اندیشه سلیم تصدیق نمی‌کند که ما برای نگهداشتن این محور مسلمانان، صندوقی برای حمایت های مالی و اقتصادی از ملت فلسطین تشکیل دهیم.

دبیر کل کنفرانس بین‌المللی قدس و حمایت از مردم فلسطین افزود: دولت همان‌طور که صندوق هایی نظیر صندوق مهر رضا را تاسیس کرده، پیشگام شود و صندوق مهر قدس را نیز تشکیل و آن را تقویت کند.

کد خبر 33108

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز