همشهری آنلاین: قطعنامه پایانی مراسم باشکوه روز جهانی قدس قرائت شد و راهپیمایان با فریاد تکبیر،حمایت خود را از آن اعلام کردند. متن قطعنامه:

1- ما ملت نستوه ایران با ادای احترام به شهدا و ایثارگران راه آزادی قدس شریف، حمایت همیشگی خود را از آرمان قدس شریف، انتفاضه سرافراز و مقاومت ملت مظلوم فلسطین اعلام داشته و تنها راه حل پایان بحران خاورمیانه را شکستن قدرت و سلطه غاصبان و برگزاری همه پرسی آزاد، با شرکت همة فلسطینیان داخل و خارج سرزمین های اشغالی اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی می‌دانیم.

Massive Quds Day rallies

2- ما راهپیمایان ضمن اعلام حمایت از دولت منتخب و قانونی ملت فلسطین، از همه گروه های فلسطینی و کشورهای منطقه می خواهیم با درک اوضاع حساس و خطیر خاورمیانه، با هوشیاری و وحدت، اجازه ندهند توطئه پلید آمریکایی-اسرائیلی در «ایجاد تفرقه در فلسطین اشغالی»، موجبات برادرکشی و درد و رنج بیش از پیش ساکنان مظلوم این سرزمین را فراهم سازد.

3- ما راهپیمایان ضمن محکوم کردن محاصرة اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی نوارغزه، همة گروه های فلسطینی را برای گفتمان سازنده و برادرانه در جهت تشکیل دولت وحدت ملی، دعوت می کنیم.

4- ما شرکت کنندگان در این راهپیمایی عظیم، هر گونه امید و دل بستن و شرکت در کنفرانس های به اصطلاح صلح را صرفاً امتیازدهی به رژیم غاصب اسرائیل و معامله و پایمال کردن حقوق ملت مظلوم فلسطین دانسته و به عموم گروه های مبارز فلسطین هشدار می دهیم فریب وعده های پوچ قدرت های استکباری و به ویژه کنفرانس آمریکایی-اسرائیلی صلح فلسطین را نخورده، چون سال های اخیر، با اتکال به خداوند متعال، و پشتیبانی ملت قهرمان و مظلوم فلسطین، تا تحقق تمامی آرمان های خویش از پا ننشیند.

Massive Quds Day rallies

5 - ما ملت سربلند و سرافراز ایران اسلامی، آمریکا را شیطان بزرگ و ام الفساد قرن دانسته، ضمن ابراز انزجار از حمایت های بی دریغ و پیوسته کاخ سفید و مقامات آمریکایی از رژیم صهیونیستی، ادامه حضور و اشغال کشورهای عراق و افغانستان و کشتار مردم بی گناه و سلب امنیت آنان را شدیداً محکوم نموده، شکست مفتضحانه و رسوایی پیاپی متجاوزان در این کشورها را که اکنون حقیقت آن بر همگان روشن شده است، تحقق وعده های الهی می دانیم.

6- ما راهپیمایان روز جهانی قدس، ضمن اعلام همبستگی و حمایت از ملت رشید لبنان، حزب ا... افتخارآفرین و دبیرکل با صلابت، مؤمن و شجاع آن، سید حسن نصرالله، پیروزی مقاومت اسلامی بر ارتش ناتوان و پرادعای اسرائیل غاصب را الگوی ملت های منطقه و جوانان امت اسلامی در مقابله با تجاوزگران دانسته و تلاش توطئه گران بین المللی را برای ایجاد تفرقه و تشنج در لبنان محکوم می نماییم.

7- ما ملت رشید و روزه دار ایران اسلامی، حمایت کامل خود از اقدامات پرصلابت دولت خدوم و پرتلاش و مواضع منطقی، مستحکم و مبتکرانه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در مجامع جهانی و منطقه ای، به ویژه حضور مقتدرانه ایشان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و دانشگاه کلمبیا و دفاع از حقوق مسلم ملت ایران در زمینه استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای و همچنین آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع از حقوق حقه ملت فلسطین را اعلام می داریم.

8- ما ملت مسلمان ایران با الهام از تعالیم دین مبین اسلام، پیشنهاد اخیر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، مبنی بر تشکیل جبهه همبستگی برای صلح را از آرمان های انقلاب اسلامی دانسته و ضمن دعوت از کلیه کشورهای جهان و رسانه های جمعی در جهت تحقق این اندیشه، از وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران نیز می خواهیم مقدمات عملیاتی شدن این راهبرد جهانی اسلامی-انسانی را به عنوان پیام صلح و دوستی انقلاب اسلامی فراهم آورد.

کد خبر 33172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز