جمعه ۱۳ مهر ۱۳۸۶ - ۰۸:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیت‌المقدس با اقدامات امنیتی نیروهای ارتش صهیونیستی به یک پادگان نظامی بسته تبدیل شد.

شهر اشغالی بیت‌المقدس همزمان با برگزاری روز جهانی قدس، بااقدامات امنیتی نیروهای ارتش صهیونیستی به یک پادگان نظامی بسته تبدیل شده است به گزارش روز جمعه شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، پلیس اسرائیل سه ‪ ‬هزار نیرو را در بیت‌المقدس متمرکز و اقدامات امنیتی شدیدی را برای جلوگیری از ورود فلسطینی‌ها از کرانه باختری رود اردن به مسجد الاقصی اتخاذ کرده است.

این در حالی است که هزاران فلسطینی از نخستین ساعات بامداد امروز تا کنون در پست‌های بازرسی برای ورود به بیت‌المقدس تجمع کرده و تلاش اکثر آنان برای ادای نماز جمعه در مسجد الاقصی ناکام مانده است. ارتش اسرائیل مدت محاصره نظامی سرزمین‌های فلسطینی را تا نیمه شب شنبه تمدید کرد.

خبرنگار الجزیره در رام‌الله در این زمینه گفت: "اقدامات امنیتی ارتش اسرائیل در پست‌های بازرسی ورودی به بیت‌المقدس بسیار شدیدتر از جمعه‌های گذشته ماه رمضان است چرا که تعداد فلسطینی‌های خواهان ورود به بیت‌المقدس هم بسیار بیش از گذشته است. نیروهای اشغالگر اعلام کردند فقط به مردان بالای ‪ ۵۰‬سال و زنان بالای ‪ ۴۵‬سال دارای کارت شناسایی فلسطینی اجازه ورود به بیت‌المقدس را می‌دهند اما بسیاری از فلسطینی‌های بالای این سنین هم اجازه عبور از پست‌های بازرسی را دریافت نکرده‌اند".

وی افزود:"در یکی از این پست‌ها به دلیل تجمع تعداد زیاد فلسطینی‌ها و فشار جمعیت به سوی پست بازرسی، نیروهای اشغالگر اقدام به تیر اندازی هوایی کردند و چند زن را هم مورد ضرب و شتم قرار دادند اما لحظاتی بعد آرامش برقرار شد. بسیاری از کودکان ‪ ۶‬تا ‪ ۷‬ساله هم با والدین خود همراه بودند که به هیچ وجه به آنان اجازه عبور داده نشد.

از حدود دو هفته پیش تا کنون و همزمان با اعیاد یهودیان و همزمان با روزهای ماه مبارک رمضان، محاصره سرزمین‌های فلسطینی همچنان در جریان است و حتی به کسانی که مجوزهای ورود به بیت‌المقدس را دارا می‌باشند نیز اجازه ورود داده نشد.

برخی هیات‌های اسلامی و وزارت اوقاف فلسطین پیشنهاد کرده بودند همزمان با دهه آخر ماه مبارک رمضان، فلسطینی‌ها در داخل مسجد الاقصی معتکف شوند ولی عبور از پست‌های نظامی برای فلسطینی‌ها بسیار دشوار است"

کد خبر 33171

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز