جمعه ۶ مهر ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: جنبش حماس هشدار داد: اسراییل هزینه سنگینی را برای حملاتش به نوار غزه که بر اثر آن 12 فلسطینی به شهادت رسیدند، پرداخت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه هاآرتص، سخنگوی جنبش حماس تهدید کرد که از تمامی گروه‌های فلسطینی درخواست می‌کند تا با هر ابزار دفاعی به مقابله با این رژیم اشغالگر بپردازند.

حملات نظامیان رژیم صهیونیستی در نوار غزه از روز چهارشنبه (4 مهر) آغاز شد. در این حملات دهها تانک و نفربر زرهی رژیم صهیونیستی با حرکت به سوی شهر بیت‌حانون در شمال نوار غزه، این منطقه را به محاصره خود در آوردند و به دنبال مداخله جنگنده‌های این رژیم و پرتاب چندین راکت به سوی خودروهای مبارزان فلسطینی، پنج تن از مبارزان در جنوب بیت‌حانون در منطقه زیتون به شهادت رسیدند. تمامی این مبارزان از اعضای گروه موسوم به "ارتش اسلام" بودند.

یک دستگاه تانک رژیم صهیونیستی نیز در حمله‌ای دیگر به سوی یک گروه از فلسطینیان که قصد پرتاب موشک به سوی این تانک در بیت حانون را داشتند شلیک کرد که بر اثر آن چهار مبارز فلسطینی به شهادت رسیدند.

دو تن از مبارزان به شهادت رسیده در این جریان از اعضای کمیته‌های مقاومت مردمی و یکی از آنها نیز از اعضای جهاد اسلامی بود.

هلی کوپترهای رژیم صهیونیستی نیز صبح روز پنجشنبه (5مهر) دو تن از مبارزان حماس را به شهادت رساندند.

نیروهای رژیم صهیونیستی با پرتاب راکت به فلسطینیانی که قصد انجام حملات راکتی داشتند چندین مبارز فلسطینی را به شدت مجروح کردند.

حماس در پاسخ به تلفات سنگین مبارزان فلسطینی در حملات این رژیم، تشکیلات خودگردان در رام‌الله را به ساکت باقی ماندن نسبت به این جریان محکوم کرد.

اسماعیل رضوان سخنگوی حماس در نوار غزه، به هاآرتص گفت: این دشمن صهیونیستی سعی دارد تا ما را مجبور به قبول مواضعش در کنفرانس پاییز کند. این کنفرانس محکوم به شکست است.

این در حالی است که محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان که هم اکنون به منظور شرکت در اجلاس مجمع ملی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را به شدت محکوم کرد و پایان قتل عام صورت گرفته از سوی ارتش اشغالگر علیه فلسطینیان در نوار غزه را خواستار شد.

این در حالیست که ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما برای انجام عملیات‌های گسترده در غزه آماده‌ایم. در این مرحله تمامی تلاشها متوجه تضعیف قدرت حماس در غزه است. باراک هشدار داد: چنین عملیات‌هایی یک عملیات ساده نیست.

به گفته یک منبع نزدیک به باراک، ارتش اسراییل در حال انجام عملیات‌هایی در نوار غزه به منظور خنثی سازی حملات راکتی مبارزان فلسطینی است.

این منبع اعلام کرد: عملیاتی که از چهارشنبه‌ آغاز شده، ادامه می‌یابد.

در این میان، آسوشیتدپرس گزارش داد: صدها تن از اعضای گروه موسوم به "ارتش اسلام" با حضور در خیابان‌های غزه، پنج تن از اعضایشان را که در حملات اسراییل کشته شده بودند تشییع کردند. این اولین حضور علنی و پرتعداد این گروه است.

کد خبر 32602

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز