چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

رژیم صهیونیستی در ادامه روند اقدامات خصمانه علیه حماس تصمیم گرفته است تاجریان برق و آب را در منطقه غزه قطع کند و جنبش حماس نیز در پاسخ اعلام کرد که این اقدام می‌تواند نوعی اعلام جنگ تلقی شود.

به گزارش بی.بی.سی، از زمان حملات موشکی به یک پایگاه نظامی در هفته گذشته که منجر به مجروح شدن 69 نفر شد، افکار عمومی اسرائیل خواهان اقدامات تلافی‌جویانه بوده‌اند.

گروه‌های مبارز فلسطینی اعلام کرده بودند که این حمله موشکی در پاسخ به اقدام نظامی اسرائیل به غزه و کرانه باختری صورت گرفته است.

اقدام رژیم صهیونیستی در شرایطی صورت گرفت که کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا برای گفت‌وگو پیرامون از سرگیری روند صلح خاورمیانه در بیت‌المقدس به‌سر می‌برد.

ایهود اولمرت نخست‌وزیر اسرائیل در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که تصمیم برای این اقدام در کابینه امنیتی وی در چهارشنبه صبح اتخاذ شده است.

وی تأکید کرد که محدودیت‌های دیگری نیز در مورد این منطقه و جنبش حماس اعمال خواهد شد و رفت و آمد مردم به منطقه غزه و انتقال مواد غذایی و کالا به آنجا نیز محدود خواهد شد.

باراک هدف از این کار را تضعیف حماس خواند اما گفته می‌شود مقامات اسرائیلی امیدوارند که اقدامات تازه بتواند فشارهایی را بر حماس برای متوقف کردن حملات موشکی به جنوب اسرائیل وارد کند.

اما سخنگوی حماس این اقدام را محکوم کرد و گفت: این اقدام به منزله اعلام جنگ است و تداومی بر اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم ما تلقی می‌شود.

آنها این شرایط را به مردم ما تحمیل می‌کنند تا ما شرایط تحقیرآمیز آنها در کنفرانس صلح نوامبر را بپذیریم.

ریاد الملکی وزیر اطلاعات فلسطین نیز خاطرنشان کرد که مقامات دولت فلسطین از آمریکا خواهند خواست تا مانع انجام اقداماتی مشابه شود.

اسرائیل برای توجیه اقدامات سرکوب‌گرانه خود و فرار از مسئولیت‌های بین‌المللی دولت اشغالگر غزه را «منطقه متخاصم» اعلام کرد. ظاهراً با این بندبازی حقوقی تل‌آویو خود را مبری از کلیه مسئولیت‌ها خواهد دانست.

کد خبر 31940

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز