سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رژیم تل‌آویو برای کم کردن محبوبیت حماس در غزه سعی دارد امکانات رفاهی گسترده در اختیار فلسطینیان ساکن کرانه باختری قرار دهد.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه ها‌‌آرتص چاپ تل‌آویو مقامهای بلندپایه رژیم صهیونیستی طرح جدیدی را به سران تشکیلات خودگردان فلسطین برای کنار گذاشتن کامل حماس از طریق افزایش سطح خدمات رفاهی برای ساکنان کرانه باختری و در نتیجه تحریک ساکنان غزه علیه این جنبش ارائه کرده اند.

به گزارش هاآرتص بر اساس این طرح مقامهای رژیم صهیونیستی به سران تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده اند که این مقامها باید یک سازمان رفاهی گسترده درکرانه باختری تاسیس کرده و به ساکنان این منطقه سرویس های متنوعی را ارائه دهد تا از این راه حماس کنار گذاشته شود.

به گزارش هاآرتص : هدف اصلی مقامهای اسرائیل از این کار، پیروزی فتح در انتخابات آتی است.

این طرح به تازگی در جریان یک کنفرانس که در موسسه سیاست خاورنزدیک واشنگتن برگزار شد؛ در اختیار مقامهای تشکیلات خودگردان قرار گرفته است.

در این کنفرانس، مقام‌هایی از مصر، اردن، تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی حضور داشتند.

این کنفرانس که هاآرتص اشاره ای به تاریخ برگزاری آن نکرده؛ در حالی برگزار شد که چندی پیش منابع آگاه مصری از وجود طرح محرمانه آمریکا برای مقابله با حماس و از بین بردن اقتدار آن در نوار غزه با همکاری برخی کشورهای عربی خبر داده بودند.
 
در همین رابطه و در ادامه تلاش های آمریکا برای افزایش قدرت فتح در برابر حماس روز گذشته وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد : نیروهای امنیتی آمریکا برای آموزش نیروهای گارد ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین راهی مناطق خودگردان خواهند شد.
 
برهمین اساس، آمریکا در ادامه تلاش‌ها برای تقویت ابومازن در برابر حماس، به بهانه حمایت از اصلاحات در تشکیلات خودگردان فلسطین پیشتر نیز اعلام کرده بود که 80 میلیون دلار به دولت انتصابی ابومازن کمک می کند.

اقدام دیگر تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی که با همکاری اتحادیه اروپا انجام شد، قطع سوخت رسانی به نیروگاه برق غزه و در نتیجه قطع جریان برق بود که سبب به وجود آمدن مشکلات متعددی برای مردم فلسطین شده است.

کد خبر 29487

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز