گروه بین‌الملل: درپی تهدید آری دیچر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به ترور خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس و اسماعیل هنیه نخست‌وزیر دولت فلسطین، سخنگوی حماس گفت: در صورت هرگونه تجاوز علیه رهبران سیاسی حماس تمام گزینه‌های ما در داخل اسرائیل عملی خواهد شد

و هرجا که اسرائیل باشد جنگ علنی خواهد بود، فوزی برهوم تأکید کرد رژیم صهیونیستی از زمانی که غیرنظامیان را هدف قرارداد جنگ را آغاز کرده است.

در همین حال کابینه رژیم صهیونیستی دیروز در نشست هفتگی خود طرح ایهود المرت، نخست‌وزیر اسرائیل برای آزادسازی عواید مالیاتی فلسطینیان را تصویب کرد.

رژیم صهیونیستی پیش از پیروزی حماس در انتخابات ژانویه 2006 برای تضعیف حماس از پرداخت این پول خودداری کرده بود.

حال براساس طرح رژیم صهیونیستی به‌منظور تقویت فتح در برابر حماس بخشی از 700 میلیون دلار عواید مالیاتی مسدود شده فلسطینیان براساس جدول زمانی که وزارت دارایی اسرائیل تعیین می‌کند به تشکیلات خودگردان به رهبری محمود عباس پرداخت می‌شود.

این طرح که از سوی رژیم صهیونیستی، طرح حسن نیت خوانده شده قرار است در اجلاس شرم‌الشیخ در مصر رسماً به عباس ارائه شود.

این اقدامات همگی در راستای تلاش برای حمایت همه‌جانبه از دولت فوق‌العاده فلسطین با هدف به انزوا کشاندن حماس و تشدید فشارها بر این گروه صورت می‌گیرد.

کابینه رژیم صهیونیستی در نشستی اضطراری با برقراری رابطه با دولت فیاض موافقت کرد. این به معنای حرکت در راستای عادی‌سازی روابط با تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری و قطع کامل رابطه با نوار غزه است.

اولمرت اخیرا طی بخشنامه‌ای به وزارتخانه‌های مختلف رژیم صهیونیستی از آنها خواسته روند انتقال برق، آب، مواد غذایی و دارو به نوار غزه ادامه پیدا کند اما در کنار این کمک‌ها فشار بر حماس به قوت خود باقی بماند.

با وجود سیاست هدفمند تل‌آویو برای حصر حماس در غزه، مسکو بارها طی روزهای اخیر نسبت به هرگونه تلاش برای به انزوا کشاندن حماس و تبعات چنین سیاستی هشدار داده است.

کد خبر 25030

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز