شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شمار شهدای فلسطینی که بر اثر حملات صهیونیست‌ها در نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند، به 11 نفر رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر، جنگنده های رژیم صهیونیستی در روزهای جمعه و شنبه 18 و 19 مه مناطق مختلف غزه را هدف قرار دادند که علا‌وه برشهید شدن تعداد زیادی از فلسطینی‌ها، شمار بسیاری نیز زخمی شدند.

همچنین تانک‌های رژیم صهیونیستی منطقه بیت لاهیا را به شدت گلوله باران کردند.

در این حال شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد، درحمله روز شنبه 19 مه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مرکز شهر غزه، یک فلسطینی شهید و دستکم 45 فلسطینی زخمی شدند.

منابع فلسطینی همچنین خبر دادند، جنگنده‌های نظامی رژیم اشغالگر قدس بامداد روز شنبه یک گارگاه وابسته به نیروی اجرائی وزارت امور داخلی فلسطین را در شرق منطقه الشجاعیه در شرق شهر غزه در نوار غزه هدف قرار دادند که بر اثر آن کارگاه به کلی منهدم شد و شماری از فلسطینی‌ها زخمی شدند.

یورو نیوز، نیز در گزارشی از حمله وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد: ایهود اولمرت‌، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خود شخصاً دستور حمله هوایی به غزه را صادر کرده‌است.

تزیپی لیونی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز برای موجه جلوه دادن حملات هوایی این رژیم به غزه در یک نشست خبری اعلام کرد: مدتی‌است که جامعه بین‌الملل حوادث جنوب اسرائیل را دنبال می‌کند و آن را غیر قابل قبول می‌داند.

اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر فلسطین نیز حملات رژیم غاصب صهیونیستی به غزه را ناشی از مشکلات داخلی این رژیم و تلاش برای سرپوش نهادن بر آنها توصیف کرد.

از سوی دیگر سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن هشدار داد: ارتش این رژیم ممکن است ‌تدابیر نظامی جدیدی در نوار غزه اتخاذ کند.

سالی میردور این تدابیر را مشخص نکرد اما یک مسئول صهیونیست که نخواست نامش فاش شود، گفت: این احتمال وجود دارد که ارتش اسرائیل منطقه نوار غزه را که سپتامبر سال 2005 از آنجا عقب‌نشینی کرد، بار دیگر به اشغال خود در آورد.

از سویی دیگر دبیرکل اتحادیه عرب از مقامات آمریکا و تل‌آویو خواست به تلاش‌ها صلح عربی در جهت پایان دادن به مناقشه اعراب و رژیم صهیونیستی و برقراری صلح و آرامش در منطقه خاورمیانه پاسخ مثبت بدهند.

عمرو موسی اوضاع منطقه خاورمیانه را بحرانی دانست و از مقامات رژیم صهیونیستی خواست احداث شهرک‌های یهودی نشین را متوقف و با فلسطینی‌ها به طور مستقیم مذاکره کنند.

وی همچنین خواهان پایان درگیری هواداران فتح و حماس در نوار غزه شد و گفت: این درگیری‌ها به موضع فلسطینی‌ها و اعراب آسیب می‌رساند و تنها اسرائیل است که از این درگیری‌ها سود می‌برد.

درحالی که حملا‌ت رژیم صهیونیستی به غزه ادامه دارد، شبکه‌های تلویزیونی الجزیره و العالم در بخش‌های مختلف خبری بامداد روز شنبه و جمعه شب به تحولات جهانی و منطقه‌ای پرداختند و مهم‌ترین محور خبری این شبکه‌ها حملات صهیونیست‌ها به غزه بود.

شبکه الجزیره در همه بخش‌های خبری خود حملات هوایی صهیونیست‌ها به غزه را پوشش داد و با خبرهای فوری و برقراری تماس‌های مستقیم با گزارشگران خود تحولات مناطق فلسطینی و شمار شهدا آنها را اعلام کرد.

العربیه نیز در همه بخش‌های خبری خود حملا‌ت هوایی صهیونیست‌ها به غزه را پوشش داد و با خبرهای فوری و برقراری تماس‌های مستقیم با گزارشگران خود تحولات مناطق فلسطینی را منعکس کرد.

شبکه تلویزیونی یورونیوز هم حمله  روز جمعه 18 مه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه را در صدر اخبار خود قرارداد.

اما این شبکه با اذعان به این که ایهود اولمرت نخست‌وزیر اسرائیل خود شخصاً دستور حمله به غزه را صادر کرده است بارها بر حملات موشکی اخیر گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس به منطقه سدیروت اشاره کرد و حملات رژیم صهیونیستی را در پاسخ به حملات موشکی نیروی حماس جلوه می‌داد.

کد خبر 22396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز