سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: حماس پایان آتش بس پنج ماهه با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

پایگاه خبری روزنامه سوییسی بازلر سایتونگ از غزه گزارش داد، ابو عبیده، سخنگوی حماس امروز سه‌شنبه 24 آوریل(چهارم اردیبهشت) در رادیو اعلام کرد دولت رژیم صهیونیستی مسوول آن است که آتش بس «از مدت‌ها پیش سپری شده» است.

حماس اعلام کرد مبارزانش 40 راکت و 70 خمپاره را به سوی سرزمین‌های صهیونیست‌نشین شلیک کرده‌اند. با این حال این حملات هیچ مجروح و یا خسارتی بر جای نگذاشته است.

عبیده با اشاره به دستگیر شدن گیلاد شالیت، سرباز صهیونیست به دست حماس در سال گذشته، گفت حملات حماس ادامه می‌یابد و حماس سربازان اسراییلی را می‌رباید یا می‌کشد.

حماس در قبال آزادی شالیت، آزادی صدها فلسطینی را که در زندان صهیونیست‌ها به سر می‌برند، خواستار شده است. ایهود اولمرت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد که دولتش «اشتباه گذشته» را تکرار نمی‌کند و فلسطینیان را آزاد نخواهد کرد تا دوباره قادر به حمله به اسراییل شوند.

حماس اعلام کرد، شلیک‌هایی که روز سه‌شنبه صورت گرفته، واکنشی است به اقدام نیروهای نظامی اسراییل در روزهای گذشته که باعث به شهادت رسیدن 9 فلسطینی شد.

نیروهای نظامی اسراییل تاکنون فقط شلیک پنج راکت و هشت خمپاره را تایید کرده‌اند. یکی از این راکت‌ها به شمال نوار غزه و در منطقه‌ صهیونیست‌ نشین اصابت کرده است.

محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در همین حال قرار است به ایتالیا برود و با رومانو پرودی، نخست‌وزیر و پاپ بندیکت شانزدهم ملاقات کند. عباس در حال حاضر تلاش دارد تا دولت‌های اروپایی را به پایان دادن به تحریم مالی علیه تشکیلات خودگردان ترغیب کند.

کد خبر 20378

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز