سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۸:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از درگیری‌های سنگین میان دو گروه رقیب فلسطینی، یک سخنگوی فتح از آغاز جنگ با حماس سخن گفت و به انتقام‌گیری تهدید کرد.

خبرگزاری آلمان از غزه گزارش داد، آنچه باعث خشم حزب محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان شده، بیش از هر چیز حادثه‌ای است که برای جمال ابو جیدیان رخ داد. او دوشنبه شب در شمال نوار غزه از خانه‌اش بیرون کشیده شد و با 45 گلوله به قتل رسید. در مجموع روز دوشنبه و صبح روز سه‌شنبه 17 تن کشته شده‌اند.
امروز همچنین محل سکونت اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر فلسطین با نارنجک هدف حمله قرار گرفت. این حمله گرچه خساراتی برجای گذاشت، اما کسی آسیب ندید. بنا به اعلام محافل امنیتی، این سیاستمدار حماس در زمان وقوع حمله در خانه‌اش که در حاشیه شهر غزه است، بوده.
ماهر مقداد، سخنگوی فتح در ساعات پایانی دوشنبه شب گفت که اوضاع اکنون فقط نشانی از یک جنگ دارد. در پیام فتح از همه اعضایش خواسته شده است به همه رهبران سیاسی و نظامی حمله کنند.
اگر چه عباس و همچنین هنیه پیش از این تعلیق نبردها را اعلام کرده بودند، اما درخواست‌شان خریداری ندارد. حتی تلاش‌ها برای رسیدن به آتش‌بس جدید نیز به شکست انجامیده است.
ژنرال برهان حمد، رییس هیات میانجی‌گری مصری در غزه گروه‌های متخاصم را تهدید کرده است که ملت فلسطین را در صورتی که آنها نبرد با یکدیگر را کنار نگذارند، علیه این گروه‌ها متحد خواهد کرد. وی همچنین اعلام کرد که خواستار حضور سران گروه‌ها متخاصم در دفترش شده است.
حمد گفت: ما باید بر سر تعلیق این نبردهای ویرانگر توافق کنیم، در غیر این صورت هزاران فلسطینی را به خیابان‌ها می‌آورم تا علیه حماس و فتح تظاهرات کنند.
کد خبر 24135

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز