شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن رد تشکیل دولت اضطراری در فلسطین گفت؛ حماس نمی‌خواهد قدرت را از محمود عباس بگیرد و او را همچنان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین می‌داند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه‌ هاآرتص، خالد مشعل در کنفرانس مطبوعاتی در دمشق ادامه داد: آنچه که در غزه روی داده اقدامی ضروری بود. مردم از هرج و مرج و فقدان امنیت رنج می‌بردند. این رفتار لازم بود. فقدان امنیت، بحران را به سوی انفجار کشانده بود.

رهبر سیاسی حماس گفت: عباس مشروعیت دارد. هیچ کس در این امر شک ندارد که او رییس منتخب مردم فلسطین است و ما با او به خاطر منافع ملی همکاری می‌کنیم.

اما وی همچنین به حامیان فتح هشدار داد تا این مناقشات را به کرانه‌ی باختری که در آن حاکم هستند، نکشانند.

مشعل از وزرای خارجه عرب که نشست اضطراری را در قاهره برای مباحثه در خصوص اوضاع غزه برگزار کردند خواست تا به مذاکرات میانجیگرانه میان حماس و عباس کمک کنند.

در همین حال، احمد عبدالرحمان مشاور عباس، موضع مشعل را رد کرد و گفت: هیچ مذاکره‌ای با کودتاگران، افراد مسلح ماسکدار و قاتلان وجود نخواهد داشت.


نبیل ابوعمرو مشاور رسانه‌ای عباس نیز گفت: عباس رسما فیاض را به عنوان نخست‌وزیر آتی منصوب کرده و فیاض نیز مشورت‌ها برای تشکیل دولت اضطراری را آغاز کرده است.

در همین حال، سامی ابوزهری یکی از مقامات رسمی حماس، از فیاض خواست تا این پست را نپذیرد و خودش را درگیر این فکر نکند.

ابوزهری اظهار داشت: انتصاب فیاض به عنوان رییس دولت اضطراری یک کودتا علیه مشروعیت حماس است. ما از عباس می‌خواهیم تا از این تصمیم به منظور حفظ یکپارچگی مردم ما صرف نظر کند.

کد خبر 24410

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز