چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

گروه بین‌الملل: منابع پزشکی فلسطینی اعلام کردند در حمله روز چهارشنبه تانک‌ها و نظامیان رژیم صهیونیستی به شمال و جنوب نوار غزه، دست کم 13 فلسطینی به شهادت رسیدند و 50 تن دیگر مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به دنبال ورود نظامیان رژیم صهیونیستی با پشتیبانی چندین دستگاه تانک و بولدوزر به بخش شرقی شهر غزه و درگیری با افراد مسلح فلسطین، 7 تن شهید شدند و 20 تن دیگر نیز به جمع مجروحان افزوده شده است.

در این شرایط محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از مقامات رژیم صهیونیستی خواسته است اجازه دهند نیروهای فتح از اردن برای مقابله با حماس که در نوار غزه تحت فشار است، وارد کرانه باختری شوند.

محمود عباس می‌خواهد برای مقابله با حماس هزار فلسطینی مسلح که در تیپ بدر در اردن سازماندهی شده‌اند وارد کرانه باختری شوند.

به گزارش روزنامه لبنانی دیلی‌استار اسرائیل می‌خواهد عباس به قدرت نظامی بیشتری دست یابد و حتی قرار است اسرائیل تسلیحات و ادوات نظامی در اختیار فتح بگذارد. دیلی استار نوشت محمود عباس ابتدا قصد داشت نیروهای وابسته به فتح در تیپ بدر را برای جلوگیری از عملیات حماس بر ضد رژیم صهیونیستی به غزه اعزام کند.

تیپ بدر بهترین و آموزش دیده ترین نیروهای هوادار محمود عباس در گارد ریاست جمهوری توصیف می‌شوند.

ژنرال کیت دیتون هماهنگ‌کننده نظامی امنیتی آمریکا و اسرائیل در واقع فرمانده اصلی این یگان شمرده شده است. گرچه آمریکا تاکنون دخالتی در آموزش و تجهیز این نیروها نداشته، اما قرار است توسعه و آماده‌سازی این نیروها زیر نظر آمریکا صورت گیرد.

از سوی دیگر سرگئی لاورف وزیر امور خارجه روسیه در تل‌آویو گفت:‌ گرچه اقدام افراطیون در غزه را محکوم می‌کنیم اما با اشاره به سیاست رژیم صهیونیستی تاکید کرد روسیه به سیاست تفرقه‌بینداز و حکومت کن در قبال حماس و فتح اعتقادی ندارد.

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد کشورش خواهان جلوگیری از وقوع جنگ داخلی در فلسطین است و فلسطین تقسیم شده برای اسرائیل و تمامی منطقه مشکل‌ساز خواهد بود.

کد خبر 25300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز