دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: جنبش حماس امروز (دوشنبه21 اسفند)‌ با رد انتقاد دومین مقام فرماندهی القاعده اعلام کرد: به رغم توافقنامه تقسیم قدرت با جنبش فتح این جنبش هم‌چنان به از بین بردن اسراییل متعهد است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویتر، حماس در بیانیه‌ای با اشاره شفاف به سرزمین‌های اشغالی و کرانه‌ یاختری تحت اشغاال گفت: ما به عهدمان با خدا برای ادامه جهاد و مقاومت تا آزادی تمام فلسطین وفاداریم.

ایمن‌الظواهری مرد شماره دو القاعده در نواری صوتی که از یک سایت اینترنتی پخش شد،‌ حماس را به فعالیت در جهت منافع آمریکا با قبول توافقنامه‌های صلح پیشین میان فلسطین و اسراییل براساس توافقنامه مکه متهم کرد.

الظواهری اظهار داشت: توافقنامه‌ مکه بخشی از تلاش‌های واشنگتن برای تسکین خشم مسلمانان نسبت به جانبداری‌اش در قبال اسرائیل است.

الظواهری گفت: این توافقنامه طرحی آمریکایی برای ضربه زدن به مقاومت جهادگران اسلامی علیه مبارزات صهیونیستی صلیبی است.

حماس در بیانیه‌اش اعلام کرد که به مقاومت و شهادت ادامه می‌دهد و اصولش را هرگز تغییر نمی‌دهد. اظهارات اخیر ظواهری اشتباه است. مقاومت استراتژی ماست و چگونگی آن نیز به واقعیت زمان و نگاه ما به موارد بستگی دارد. بنابراین مطمئن باش دکتر ایمن تمام کسانی که فلسطین را نظیر شما دوست دارند، می‌دانند حماس گروهی است که هرگز مسیرش را رها نمی‌کند.

حماس اعلام کرد، تصمیمش برای رقابت در انتخابات فلسطین در ژانویه سال 2006 که به پیروزی این جنبش منتهی شد و توافقنامه ماه پیش در مکه با فتح تنها در جهت منافع عالی مردم فلسطین صورت گرفته‌است.

کد خبر 17640

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز