شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: جنبش حماس در واکنش به اظهارات محمود عباس مبنی بر آزادی قریب‌الوقوع نظامی اسرائیلی اعلام کرد که شالیط را در قبال رهایی 1400 زندانی فلسطینی آزاد خواهد کرد.

به گزارش روزنامه حاآرتص، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه با شبکه چهار تلویزیون فرانسه گفته بود که به زودی و در پی تلاش‌ها و مذاکرات به عمل آمده گلعاد شالیط، نظامی اسرائیلی که توسط نیروهای مقاومت فلسطین دستگیر شده است، آزاد خواهد شد.

در واکنش به این اظهارات، اسماعیل الاشتر یکی از رهبران حماس و از نمایندگان مجلس فلسطین به خبرگزاری شین‌هوا گفت بر اساس توافق با رژیم صهیونیستی 1400 اسیر فلسطینی در قبال آزادی سرباز اسیر این رژیم آزاد خواهند شد.
  
 
اسماعیل الاشقر تاکید کرد که همه گروه‌های فلسطینی از جمله گروه‌هایی که گلعاد شالیت سرباز اسرائیلی را به اسارت گرفته‌اند به تبادل هر چه سریعتر اسرا تمایل دارند.
وی افزود تبادل اسرا در سه مرحله صورت خواهد گرفت؛ در مرحله اول گروهی از زنان، کودکان و اسیرانی با احکام سنگین و پس از آن در مراحل دوم و سوم اسیرانی که به زندان ابد یا 25 سال محکوم شده‌اند آزاد خواهند شد و شمار اسیران آزاد شده به 1400 نفر خواهد رسید.

کد خبر 18998

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز