دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ماسیمو دالما معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه ایتالیا روز دوشنبه در گفتگوی تلفنی با اسماعیل هنیه نخست‌وزیر فلسطین تأکید کرد کشورش از دولت جدید فلسطین حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری فلسطین، دالما در این تماس با تبریک تشکیل دولت جدید وفاق ملی به هنیه افزود ایتالیا دوست ملت فلسطین است و از حق آنان برای کسب آزادی و استقلال حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه ایتالیا همچنین گفت کشورش تمام تلاش خود را برای قانع کردن بقیه کشورها برای همکاری با دولت جدید فلسطین بکار خواهد برد.

در همین ارتباط، درنخستین تماس بین جنبش "حماس" و اروپایی‌ها" پس از تشکیل دولت جدید فلسطین، ریموند یوهانسن" وزیر امور خارجه نروژ و اسماعیل هنیه امروز در غزه دیدار و درباره روابط فلسطینی‌ها و نروژ گفتگو کردند.[سابقه موضوع

غازی حمد، سخنگوی دولت فلسطین این دیدار را بسیار با اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد این دیدار مقدمه‌ای برای شکست محاصره‌ی دولت و مردم فلسطین باشد.

آلمان که ریاست کنونی اتحادیه اروپا را برعهده دارد نیز اعلام کرده است آماده همکاری و از سرگیری کمک‌های خود به دولت و مردم فلسطین است اما برنامه سیاسی آن باید منطبق با اهداف کمیته چارجانبه باشد.

رژیم صهیونیستی پس از روی کار آمدن دولت جدید حماس، از شکسته شدن کامل تحریم‌های بین‌المللی علیه فلسطینی‌ها هراس دارد.[جزئیات بیشتر]

اما به رغم اعمال فشار رژیم صهیونیستی، نروژ نخستین دولت اروپایی است که اعلام کرده با دولت جدید فلسطین همکاری می‌کند.[جزئیات بیشتر]

فرانسه هم خواهان کاهش تحریم علیه مردم فلسطین شده و انگلیس نیز اعلام کرده است که با برخی وزیران دولت جدید فلسطین همکاری می‌کند.

کد خبر 18128

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز