جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: با اعلام توافق میان جنبش حماس و فتح در خصوص تشکیل دولت وحدت ملی فلسطینیان ساکن غزه پس ازهفته‌ها درگیری با حضور در خیابان‌ها به جشن و پایکوبی پرداختند.

به گزارش رویترز از غزه مردم این شهر که احساس می‌کنند دوران ناامنی به پایان رسیده در خیابان‌هایی که تا چندی پیش محل نزاع دو طرف بود به شادی پرداختند.

در همین حال رژیم اسرائیل با احتیاط با این تفاهم برخورد می‌کند. در این خصوص امروز  تل‌آویو اعلام کرد دولت فلسطین باید این رژیم را به رسمیت بشناسد.

محمود عباس پیش از این بارها از حماس به عنوان جنبشی که دولت را در دست دارد خواسته بود که اسرائیل را به رسمیت بشناسد اما هر بار مقامات حماس از جمله اسماعیل هنیه نخست‌وزیر دولت خودگردان این در خواست را صراحتا رد کرده بودند.

یکی از شرط‌های عباس برای تشکیل دولت وحدت ملی به رسمیت شناختن اسرائیل توسط دولت مذکور بود اما حماس و جهاد اسلامی که هم‌اکنون همراه با فتح از گرو‌ه‌های اصلی تشکیل دهنده دولت وحدت ملی هستند همواره با آن مخالف بوده‌اند.

هنوز اعلام نشده که دولت جدید، که بار دیگر هنیه مقام نخست‌وزیری آن را برعهده دارد چه موضعی در خصوص رسمیت شناختن اسرائیل دارد، اما با توجه به مواضع پیشین حماس بعید به نظر می‌رسد که دولت وحدت ملی موجودیت اسرائیل را به  رسمیت بشناسد.

کد خبر 15369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز