دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: به گزارش شبکه‌ خبری الجزیره نظامیان اسراییل درصدد اشغال کامل نابلس هستند و نیروهای این رژیم برای جدا کردن بسیاری از مناطق از موانع سیمانی استفاده کرده‌اند.

اسرائیلی‌‌ها برای فشار به مردم بیمارستان‌های این شهر را محاصره کرده‌اند تا مردم نتوانند مجروحان را به اورژانس بیمارستان برسانند.

بنا بر این گزارش بسیاری از زخمی‌های فلسطینی که با آمبولانس‌ها به این بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند توسط نیروهای اسراییلی توقیف و حتی دستگیر شده‌اند.

جنبش حماس در اعتراض و واکنش به این اقدام نیروهای اسراییلی در حمله به نابلس اعلام کرد: این اقدام اسراییل برای ترساندن ملت فلسطین آن هم در شرایطی که این ملت برای تشکیل دولت متحد ملی فلسطین به اجماع رسیده‌، می‌باشد.

فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس اظهار داشت: در حالی که مردم فلسطین بیش از بیش به وفاق ملی آنهم پس از توافقنامه مکه رسیده‌اند و تمامی کشورهای عربی و نیز جامعه‌ی جهانی از توافقنامه‌ی نشست مکه حمایت کرده‌اند، اسراییل می‌خواهد با برپا ساختن آشوب و تجاوز در نابلس، افکار عمومی جهان را از موضوع دولت متحد ملی فلسطین به موضوع دیگری سوق دهد.

وی با هشدار به اسراییل اعلام کرد: اسراییل باید بداند که مسوولیت کامل تمامی پیامدهای عملیات نظامی ارتش خود در نابلس را به عهده دارد.

کد خبر 16659

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز