دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی امکان بروز جنگ در منطقه خاورمیانه را در سال جاری میلادی منتفی دانست.

خبرگزاری آلمان از بیت‌المقدس گزارش داد، به گفته یکی از مقامات ارشد اسراییل، مایر داگان، رییس موساد امروز در جریان جلسه استماع سالانه این سازمان جاسوسی در برابر کابینه این رژیم گفت: در سال 2007 هیچ احتمالی برای بروز جنگ در خاورمیانه وجود ندارد.
در همین حال، آموس یادلین، رییس اطلاعات ارتش اسراییل ارزیابی بدبینانه‌تری داشت و با اشاره به اوضاع منطقه گفت: محیط استراتژیک اسراییل کمتر از گذشته ثبات دارد.
رییس اطلاعات نظامی اسراییل در همین حال بی‌ثباتی در عراق و برنامه هسته‌ای ایران را بزرگ‌ترین مخاطرات سال گذشته میلادی توصیف کرد.
وی گفت: احتمال به راه افتادن درگیری از جانب سوریه پایین است،‌ اما احتمال این که سوریه به اقدام نظامی اسراییل واکنش دهد، بالاست.
یادلین ادامه داد که سوریه ارتش خود را مجهز و خود را برای جنگ مهیا می‌کند.
در همین حال موساد و سازمان اطلاعات ارتش اسراییل در این ارزیابی توافق داشتند که حزب الله لبنان توان نظامی خود را از زمان نبردش با اسراییل در تابستان گذشته احیا کرده است.
به گفته سخنگوی ایهود اولمرت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در این جلسه میری آیسین، رییس شین بت، سازمان اطلاعات داخلی اسراییل نیز سخنانی را درباره وضع امنیت داخلی اسراییل مطرح کرده است.

کد خبر 16683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز