سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۵ - ۱۷:۳۷
۰ نفر

گروه بین‌الملل: به رغم تاکید حماس و فتح به برقراری آتش بس میان هواداران دو گروه در فلسطین، دیروز بار دیگر ادامه نبرد‌های مسلحانه میان آنها منجر به کشته شدن یک تن و جراحت یازده تن دیگر شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این درگیری‌ها در مقابل بیمارستان شفا در غزه در شرایطی روی داد که نیرو‌های مسلح حماس قصد دستگیری تعدادی ازنیرو‌های امنیتی فلسطین وابسته به فتح را داشتند. در پی مقاومت نیرو‌های فتح درگیری مسلحانه روی داد که بر اثر آن یک نفر کشته شد.

این ماجرا با واکنش تند اسماعیل هنیه مواجه شد و وی خواهان توقف درگیری‌ها شد. وی همچنین از محمود عباس خواست تا نیرو‌های امنیتی خود را از سطح خیابان‌ها جمع کند. وی گفت: رفتار این نیرو‌ها تحریک کننده است. نیروهای امنیتی وابسته به عباس روز پیش از آن با حمله به تعدادی از وزارتخانه‌های دولتی آنها را به اشغال خود درآورده بودند.

در همین حال تونی بلر نخست‌وزیر انگلستان که به اسرائیل سفرکرده بود در یک مصاحبه مطبوعاتی با اعلام اینکه انگلستان خواهان زندگی صلح‌آمیز میان مردم فلسطین و ساکنان اسرائیل است گفت که کشورش از طرح دو کشور فلسطینی و اسرائیلی حمایت می‌کند.

وی در این مصاحبه با اعتراف به اینکه حماس به صورت قانونی و دمکراتیک قدرت را در فلسطین به دست گرفته است افزود:اگر حماس می‌خواهد از کمک‌های ما برخوردار شود باید اصل دو کشور را پذیرفته و اسرائیل را به رسمیت بشناسد.حماس بارها تاکید کرده که هرگز رژیم اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت.

درهمین حال در حالی که هواداران حماس برای برگزاری تظاهرات مختلف در مخالفت با طرح برگزاری انتخابات پیش‌از موعد آماده می‌شوند،دیروز دولت آمریکا از این طرح عباس حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه شون مک کورمک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت:آنچه عباس انجام می‌دهد تلاشی است جهت آرام کردن اوضاع در فلسطین و مردم فلسطین خواهان چنین اقدامی هستند.

از سوی دیگر همزمان با درگیری میان نیرو‌های داخلی فلسطینی دیروز کماندو‌های اسرائیلی دو عضو گروه‌های مقاومت را به شهادت رساندند.

به گزارش شبکه الجزیره یکی از شهدا رامی عناب از فرماندهان شاخه نظامی جنبش فتح بود که در کرانه باختری به شهادت رسید .

کد خبر 11394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز