همشهری آنلاین: نخست وزیر فلسطین امروز در نوزدهمین سالگرد تاسیس حماس ضمن اعلام آمادگی خود برای شهادت در راه آرمانهای ملت فلسطین تاکیدکرد که جنبش حماس همچنان بر اصول خود پایدار خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری ها، اسماعیل هنیه بعد ازظهر جمعه درجمع هزاران تن ازطرفداران حماس در میدان اصلی شهرغزه درنوزدهمین سالگرد تاسیس با اشاره به سفر دوره ای خود که به کشورهای عربی و اسلامی انجام داد، گفت : "دراین سفراین مسئله برایم روشن شد که حماس حامیان زیادی دارد و از تایید گسترده برخوداراست.

وی درادامه تصریح کرد: "درسفرم به سوریه یک زن سوری لباسم را گرفت و به من گفت، حماس را دوست دارم".

وی با خطاب قراردادن طرفداران حماس خاطرنشان کرد : میراث اسلام بردوش شما نهاده شده است.

درادامه سخنرانی "هنیه"، فلسطینی های حاضر در مراسم با سردادن شعار "ولله الحمد" سخنان هنیه را تایید می کردند.

نخست وزیر فلسطین با اشاره به تشکیل جنبش حماس خاطرنشان کرد: بعد از شروع فعالیت حماس ، انتفاضه اول و دوم به وقوع پیوست و همچنین اسرائیل از سرزمین های فلسطینی عقب نشینی کرد.

"هنیه" با اشاره به محاصره چندین ماهه ملت فلسطین اعلام کرد: دراین مدت سه پدیده مهم به وقوع پیوست : نخست صبرو مقاومت ملت مظلوم و بزرگ ملت فلسطین است، ملتی که از زندگی کردن مانند دیگر ملت های جهان محروم هستند.

وی درادامه افزود : "ما درقلب ملتی صبور و مقاوم حرکت می کنیم" و پدیده دوم هم که بعد از پیروزی حماس در انتخابات رخ داد شکست اسرائیل در لبنان به دست نیروهای مقاومت لبنانی بود.

نخست وزیر فلسطین همچنین خاطرنشان کرد: اما پدیده مهم دیگر شکست آمریکایی ها درعراق است.

"اسماعیل هنیه" با اشاره به عملیات سوء قصد به جان وی که روزگذشته در گذرگاه رفح به وقوع پیوست ، تاکید کرد : حماس نام عاملان این حمله را به دست  آورده است و دولت فلسطین دربرابر این اقدام ساکت نمی نشیند.

اما وی درادامه با اشاره به شهادت یکی از همرانش دراین حادثه گفت : جوانان فلسطینی همراه وی درپی این تیراندازی به دور وی حلقه زدند و سپر انسانی برای وی تشکیل دادند و "عبدالرحمن" هم درحالی که "هنیه" را درآغوش خود گرفته بود با اصابت یک تیر ناگهان در کنار وی نقش بر زمین شد.

"هنیه" با تایکد براین موضوع که "عبدالرحمن" را شهید حاکمیت و کرامت فلسطین می نامد، گفت: آنچه که روزگذشته در رفح به وقوع پیوست، انقلاب سیادت و کرامت فلسطینی ها برضد اشغالگری ها در این منطقه بود.

وی با اشاره به این مسئله که اگر ترور شود یا نه درهرحال جنبش حماس براصول و ثوابت خود پایدار است، اظهار داشت: "ما با این نیت به جنبش حماس پیوستیم تا به درجه شهادت نائل شویم نه اینکه به وزارت برسیم".

کد خبر 11023

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز