یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۵ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک روز پس از اعلام برگزاری انتخابات جدید در سرزمین‌های فلسطینی، ناآرامی در این مناطق ادامه یافت و درگیری میان حماس و محافظان رییس تشکیلات خودگردان فلسطین تشدید شد.

روزنامه اینترنتی نت سایتونگ گزارش داد، شب یکشنبه در جریان تبادل آتش میان هواداران حماس و فتح که محمود عباس ریاست آن را بر عهده دارد دستکم یک تن جان باخت.
ده‌ها تن  چند ساعت پس از اعلام محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین برای اعلام انتخابات جدید پیش از موعد در این سرزمین، به یکی از قرارگاه‌های آموزشی محافظان رییس تشکیلات خودگردان فلسطین حمله کردند. در این درگیری‌ها یکی از محافظان کشته شد و سه تن از دیگر محافظان نیز زخمی شدند.
این قرارگاه در نزدیکی دفتر و محل سکونت رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در نوار غزه قرار دارد. عباس در زمان این درگیری در رام الله واقع در کرانه باختری به سر می‌برد.
روز گذشته (16 دسامبر) در جریان تبادل آتشی که در غزه و زمانی که هزاران تن از هواداران حماس در اعتراض به تصمیم برگزاری انتخابات پیش از موعد تظاهرات می‌کردند، رخ داد، 18 فلسطینی مجروح شدند و یک نوجوان 13 ساله نیز به قتل رسید.
دولت حماس در انتخابات اخیر که در ماه ژانویه برگزار شد توانست اکثریت را نیز در پارلمان از آن خود کند. عباس روز گذشته با توجه به تشدید درگیری‌ها میان فتح و حماس از برگزاری انتخاباتی جدید سخن گفت، اما حماس این طرح را با عنوان کودتا علیه دولت، رد کرد.
در همین حال، آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا از اعلام عباس برای برگزاری انتخابات جدید استقبال کرده‌اند.
کد خبر 11197

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز