شنبه ۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تعدادکشته های درگیرهای شدیدی و خونینی که از 24 ساعت گذشته بین گروه های فلسطینی در جریان است به 16 نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری ها به نقل از منابع فلسطینی،همچنین تعداد زخمی های درگیری‌های خونین میان جنبش فتح و حماس طی 24 ساعت گذشته در نوار غزه نیز به 48 نفر رسیده است.

منابع بیمارستانی فلسطین اعلام کردند، این درگیری‌ها که روز جمعه در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه متمرکز بود، شب گذشته به خان‌یونس کشیده شد و طی آن یک کودک دو ساله فلسطینی کشته شد.

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر نیز اعلام کرد،در این درگیری‌ها، 16 فلسطینی کشته و 40 نفر دیگر زخمی شدند.

بنا بر این گزارش، این درگیری‌ها تا صبح امروز در غزه ادامه یافت و به اطراف دستگاه امنیتی پیشگیرانه فلسطین در منطقه تل‌الهوای در جنوب نوار غزه انتقال یافت.

منابع فلسطینی همچنین اعلام کردند، دهها خمپاره به سمت دستگاه امنیتی فلسطین در جنوب نوار غزه شلیک شد و در پی آن خسارت‌هایی به این ساختمان وارد آمد و تنی چند از کارکنان آن نیز زخمی شدند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شب گذشته مشارکت خود را در گفت‌وگو‌های ملی برای تشکیل دولت وحدت ملی به حال تعلیق در آورد.

محمود الزهار وزیر امور خارجه فلسطین نیز گفت: نشست گفت‌وگو‌های ملی به خاطر اوضاع امنیتی در نوار غزه به فردا موکول شده است.

وی افزود: فضا باید برای تکمیل و ادامه ‌گفت‌وگوها مناسب باشد.

الزهار بر مشارکت همگی در مذاکرات، تشکیل دولت و بازسازی خرابی‌های به جای مانده از اشغال رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

از هنگام اعلام برگزاری انتخابات زود هنگام در سرزمین‌های فلسطینی از سوی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان بحران سیاسی در اراضی اشغالی تشدید شده و طرفداران جنبش های فتح و حماس با یکدیگر درگیر شده‌اند

این درگیری‌ها که با تیراندازی‌های دو طرف همراه بود، در نزدیکی بیمارستان شفاء در غرب غزه روی داد و بر اثر آن یک غیر نظامی فلسطینی مجروح شد که حال وی نیز وخیم گزارش شده است.

شاهدان عینی همچنین از استقرار گسترده‌ نیروهای امنیتی و شبه نظامیان در خیابان‌های غزه خبر دادند.

ساکنان غزه نیز به شدت از ادامه‌ درگیری‌ها بین جنبش‌های فتح و حماس ابراز نگرانی کردند.

براساس این گزارش، بسیاری از اماکن تجاری شهر غزه امروز به دلیل نگرانی‌ از درگیری‌ها بسته بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد:‌ مردان مسلح از فتح و حماس با شلیک گلوله‌های خمپاره و پرتاب نارنجک مقابل یک مجتمع امنیتی در غزه با یکدیگر درگیر شدند.

مقامات امنیتی اظهار داشتند، یکی از کانون‌های اصلی درگیری‌ها مجتمع سرویس‌های امنیت بازدارنده بود که وابسته به محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان است.

کد خبر 14354

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز