سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۶:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین روز سه شنبه 6 فوریه (17 بهمن) ابراز امیدواری کرد دیدار با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان بتواند به توافقی درباره تشکیل دولت وحدت ملی منجر شود.

به گزارش بی بی سی، در همین چارچوب قرار است دیداری میان خالد مشعل رییس دفتر سیاسی جنبش حماس، اسماعیل هنیه و محمود عباس در مکه مکرمه انجام گیرد.

اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین در این باره می‌گوید:"ممکن است موانعی وجود داشته باشد، اما ما بر این مساله تاکید داریم که هدف حقیقی ما دست یابی به توافقی فلسطینی-فلسطینی است که بر مبنای آن به تنش‌ها خاتمه داده شده و وحدت ملی تقویت شود.
 

عبدالله‌بن عبدالعزیز ، پادشاه عربستان، یکشنبه هفته گذشته پیشنهاد کرد دو طرف برای توقف درگیری‌های بین طرفدارانشان، در مکه دیدار و گفت‌وگو کنند.
"سعود الفیصل" وزیر امور خارجه عربستان نیز چهارشنبه گذشته گفت : دعوت پادشاه این کشور از گروه های فلسطینی برای گردهم آمدن در مکه مکرمه بدون هر گونه قید و شرطی است.

نشست مکه مکرمه در حالی روز سه شنبه برگزار می شود که تحلیلگران از آن به عنوان آخرین فرصت برای حل اختلافات داخلی میان دو طیف اصلی قدرت در مناطق فلسطینی یعنی جنبش های حماس و فتح یاد می کنند.

کد خبر 15073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز