شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نعیم قاسم،معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد لبنان امارت عربستان و دیگر کشورها نیست و عربستان باید از لبنان به خاطر توهین به مردم عذرخواهی کند.

 نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: لبنان کشور آزادی‌هاست و به همین شکل باقی خواهد ماند و هرگز وابسته هیچ کشوری در روی زمین نخواهد شد.

او افزود: ما به عنوان شهروندان لبنانی می‌خواهیم که لبنان برای همه باشد و همه در آن آزاد و سربلند و بدون آن‌که وابسته به کشور دیگری باشد زندگی کنند.

نعیم قاسم اظهار داشت: لبنان امارت عربستان یا کشور دیگری نیست و همه بدانند که ما مخالف این مساله هستیم و هرگز نمی‌پذیریم تابع هیچ کشوری باشیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از شبکه خبری المنار،او گفت: ما این موضع را به هر قیمتی حفظ می‌کنیم، زیرا طرفدار حق هستیم و کسی که آزادی و عزت را بخواهد زیر بار ظلم نمی‌رود.

نعیم قاسم افزود: عربستان می‌خواهد از طریق تصمیم‌هایش مبنی بر لغو کمکی که مدعی شده هدیه به لبنان است برای تجاوز به کشور و حزب‌الله و دستاوردهای جوانان ما استفاده کند.

این مسئول عالی رتبه حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: لبنان به خاطر ارتش مردم و نیروهای مقاومت کشوری قوی است و ابرقدرت‌ها و اسرائیل و بسیاری دیگر از مستبدانی را که منتظرند از لبنان به منافعشان برسند ناتوان کرده است.

نعیم قاسم گفت: به خاطر چیزی که هفته گذشته توسط عربستان اتفاق افتاد عربستان بايد از لبنانی‌ها عذرخواهی کند؛ چرا که به مردم لبنان با این کار توهین کرده است. لبنانی‌ها سال‌های طولانی برای آزادسازی سرزمین و استقلالشان تلاش کردند. عربستان به ما توهین کرده اما ما توهین نمی‌کنیم و برخلاف منطق و آزادی بیان رفتار نخواهیم کرد. ما تنها کارهای عربستان در یمن عراق و سوریه را توصیف کردیم و از عربستان و گروهش در لبنان می‌خواهیم که در مواضعشان بازنگری کنند. ما به موضع خود ادامه می‌دهیم. ما به سوی کسانی که تمایل دارند در حساب و کتاب‌هایشان به نفع عدالت ملی و موضع ضد اسرائیل و تکفیری‌ها بازنگری کنند دست همكاري دراز مي‌كنيم.

کد خبر 326467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha