همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن بیانیه شورای همکاری خلیج فارس در خصوص تروریستی خواندن حزب الله لبنان گفت: حزب‌الله لبنان با پایداری و استقامت در برابر رژیم صهیونیستی به نماد برجسته مقاومت در برابر اشغال و نژاد پرستی صهیونیسم تبدیل شد.

به گزارش ایرنا، «حسین جابری انصاری» افزود: حزب الله لبنان؛ با پایداری و استقامت در برابر رژیم صهیونیستی و همراهی همه جانبه با ملت مظلوم و جنبش مقاومت فلسطین، به دهه ها رخوت و سستی در رویارویی با اشغالگران فلسطین خاتمه داد ، نخستین پیروزی بزرگ اعراب و مسلمانان در تاریخ منازعه ضد صهیونیستی را رقم زد و برای همیشه به نماد برجسته مقاومت در برابر اشغال و نژادپرستی صهیونیسم تبدیل شد.

وی ادامه داد: مخالفت برخی دولت های عرب با جنبش حزب الله که نماینده زنده و پرتلاش آرمان های ماندگار امت اسلامی در زمینه نیل به استقلال و آزادی و عدالت و عزت و کرامت و رویارویی با ظلم و ستم و اشغال و نژادپرستی و تروریسم نهادینه دولتی رژیم صهیونیستی و افراط گرایی و تروریسم کور تکفیری است، توجیه کننده هم صدایی و همنوایی این دولت ها با اشغالگران فلسطین در تروریستی خواندن جنبش مقاومت لبنان نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: دولتمردانی که با فضاسازی و دروغ پراکنی و اعمال فشار به دولت های دیگر در پی صدور چنین موضعگیری هایی هستند، دانسته یا ندانسته علیه منافع کشورهای اسلامی عمل می کنند.

شورای همکاری خلیج فارس روز گذشته (چهارشنبه) همه ارکان حزب الله را «سازمانی تروریستی» خواند و اعلام کرد که در این زمینه تصمیماتی اتخاذ کرده است.

این اقدام شورای همکاری خلیج فارس متشکل از رژیم سعودی، امارات، بحرین، قطر، کویت و عمان با اعتراض شدید در داخل لبنان مواجه شده است.

کد خبر 327044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha