همشهری آنلاین: حزب الله لبنان بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس درخصوص قرار دادن نام این حزب در لیست سازمان‌های تروریستی را خصمانه خواند و آن را در راستای خط مشی اسرائیل دانست.

واکنش حزب‌الله به اقدام اخیر شورای همکاری خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از سایت شبکه المیادین، حزب الله لبنان این اقدام را در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی در سایه پیشرفت روابط عربستان و اسرائیل خوانده است.

فراکسیون الوفاء در پارلمان لبنان وابسته به مقاومت در بیانه‌ای بعد از نشست هفتگی خود تاکید کرد که تصمیم شورای همکاری خلیج فارس در شکل و محتوا با توصیف اسرائیل از حزب الله هماهنگی دارد."این فراکسوین با محکوم کردن اقدام مذکور عربستان را مسئول صدور و تبعات آن دانست.

در این بیانیه آمده است: اقدام کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای خدمت به رژیم صهیونیستی است زیرا اسرائیل شرط پیشرفت در روابط با خود را قرار دادن مقاومت در لیست تروریسم می‌داند.

حزب الله همچنین بیانیه شورای وزرای کشور عرب مبنی بر تروریستی خواندن حزب الله را محکوم کرد و در عین حال خوشنودی خود را نسبت به اعتراض وزیر کشور لبنان به این مساله در راستای پایندی به دیدگاه دولت لبنان وهمچنین اعتراض عراق والجزائر ابراز داشت.

فراکسیون وابسته به حزب الله لبنان بر نقش این حزب در "دفاع از لبنان در برابر اسرائیل و مخاطر تروریسم تکفیری و حامیان آن و همچنین حمایت از مسائل عادلانه امت عربی و در راس آن مساله فلسطین" تاکید کرد و افزود: چشم پوشی سازمان ملل از جنایات و اقدامات تروریستی روزانه رژیم صهیونیستی و کشتار ملت یمن از سوی عربستان لکه ننگی بر اعتبار نهادهای بین المللی در نزد ملت‌های جهان است.

این ائتلاف همچنین بیانیه صادره از سوی پارلمان اروپا در خصوص تجاوزات غیرانسانی در یمن، دستور ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان و محکوم کردن سیاست شهرکسازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطینی و همچنین حکم صادره از سوی سازمان عفو بین‌الملل را مثبت خوانده است.

کد خبر 327106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha