سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هیاتی عالی‌رتبه از حزب‌الله لبنان برای عرض تسلیت به خاطر درگذشت "محمدحسنین هیکل" و بررسی پرونده‌های داغ منطقه به ویژه مساله قطع کمک‌های عربستان به لبنان به قاهره سفر کرد.

هیات حزب‌الله لبنان قرار است با مسئولان امنیتی مصر درباره هماهنگی میان لبنان و مصر درباره مسائل منطقه و در رأس آن بحران داخلی لبنان و بحران سوریه بحث و گفت‌وگو کنند.

هیات حزب‌الله همچنین به نیابت از سید حسن نصرالله، دبیرکل این حزب به مسئولان قاهره درگذشت محمدحسنین هیکل، نویسنده مشهور مصری را تسلیت خواهد گفت.

این هیات شامل حسن عز الدین، مسئول روابط با کشورهای عرب در حزب‌الله لبنان، محمد عفیف، مشاور رسانه‌ای این حزب و علی المقداد، نماینده حزب‌الله در پارلمان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از روزنامه "الجریده"، هیات حزب‌الله در مصر درباره بحران سوریه و تنش‌های اخیر در روابط با عربستان گفت‌وگو کرده و همچنین به قاهره اطمینان خواهند داد که نفوذ حزب‌الله در نوار غزه نباید موجب نگرانی قاهره باشد.

محمود جابر، تحلیلگر مصری امور سوریه و لبنان در این‌باره گفت: دیدارهای میان رهبران مصر و حزب‌الله لنبان از انقلاب 25 ژانویه 2011 قطع نشده اما به دلیل شرایط سیاسی این دیدارها به تأخیر افتاده است.

او افزود: مصر اهمیت حزب‌الله در معادله داخلی لبنان و به عنوان یک قدرت کارآمد در بحران سوریه را درک می‌کند.

جابر گفت: حزب‌الله ارزش و اهمیت دوستی با قاهره را درک می‌کند. بحران در سوریه دلیل نزدیک شدن دیدگاه‌های میان دو طرف شده است.

او افزود: مصر برای حفظ ثبات داخلی لبنان تلاش می‌کند و نمی‌خواهد بحران داخلی به درگیری بین‌المللی تبدیل شود که در آن گروه‌های منطقه‌ای مداخله کنند. "سید حسن نصرالله در چندین پیام به قاهره تأکید کرده که خطرناک بودن این اوضاع را درک می‌کند."

سفر این هیات به قاهره درحالی انجام مي‌شود که اخیرا عربستان به بهانه خارج شدن لبنان از اتفاق نظر عربی در نشست اتحادیه عرب و مواضع حزب‌الله کمک مالی خود به لبنان را قطع کرد.

به دنبال این اقدام اشرف ریفی، وزیر دادگستری لبنان با طرح این ادعا که "حزب‌الله مسئول تنش در روابط با عربستان است" استعفا داد.

کد خبر 326092

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha