یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر روز یکشنبه مردم کشورش را به دفاع از دولت خود فراخواند.

 رئیس جمهور مصر مردم را به دفاع از دولت خود فراخواند

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از قاهره، وی در آستانه تظاهرات برنامه ریزی شده علیه سیاست های دولت، از مردم كشورش خواست از دولت در برابر نیروهای شرور، دفاع كنند.

السیسی كه به عنوان فرمانده ارتش مصر در سال 2013 محمد مرسی نخستین رئیس جمهوری منتخب این كشور را از قدرت بركنار كرد، در انتخابات سال 2014 به ریاست جمهوری رسید.

وی در نطق تلویزیونی خود با بیان اینكه نظم و ثبات در كشور امری ضروری است، افزود: اگر همه مردم مصر متحد شوند، تلاش ها برای برهم زدن ثبات در كشور، راه به جایی نخواهد برد.

این در حالی است كه اقدام بحث برانگیز السیسی در واگذاری دو جزیره دریای سرخ به سعودی ها، خشم عمومی را در مصر برانگیخته است.

مصری ها السیسی را متهم كرده اند كه این دو جزیره را در ازای سرمایه گذاری سعودی ها به آنها فروخته است.

بیش از یك هزار مصری 15 آوریل (27 فروردین) در بزرگترین تجمع مردمی طی دو سال گذشته خواستار «سقوط رژیم» شدند. پلیس مصر برای متفرق كردن معترضان از گاز اشك آور استفاده كرد.

گروه های اسلامگرا و سكولار هر دو در این تجمع مشاركت داشتند. این راهپیمایی هر چند در آغاز با موضوع اعتراض به واگذاری جزایر صنافیر و تیران برگزار شد، اما در ادامه به تظاهراتی علیه دولت السیسی منتهی گشت.

انتقاد از سیاست های رئیس جمهوری مصر به ویژه در زمینه عملكرد نیروهای امنیتی و پلیس، از جمله سركوب خشونت آمیز معترضان و سخت گیری به رسانه ها طی ماه های گذشته در مصر شدت یافته است.

کد خبر 331657

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha