یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر گفت: انرژی هسته‌ای برای تامین نیازهای روز افزون مصر به نیروی برق اهمیت راهبردی زیادی خواهد داشت.

عبدالفتاح السيسي، رئیس‌جمهور مصر گفت انرژی هسته‌ای گزینه حیاتی است و در آینده و براي تامین نیازهای روز افزون مصر به نیروی برق برای طرح های توسعه اقتصادی و اجتماعی اهمیت راهبردی زیادی برای این کشور خواهد داشت.

عبدالفتاح السیسی بر اهمیت ادامه تلاش‌های مصر برای متنوع کردن منابع دستیابی به انرژی برق به‌خصوص از طریق منابع انرژی‌های تجدیدپذیر و نوین و از طریق اختراع‌هاي جدید و فناوری‌های پیشرفته برای تامین نیازهای روزافزون این کشور تاکید کرد.

او بر حفظ منابع انرژی مانند نفت و گاز نیز تاکید کرد و افزود نفت و گاز از جمله مواد خامی هستند که در برخی از صنایع مانند کود و پتروشیمی جایگزین ندارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد شاکر، وزیر انرژی مصر در دیدار با السیسی نتایج سفر اخیرش به مسکو و گفت‌وگو با مسئولان شرکت « روس اتم » را درباره موانع موجود در مسیر قراردادهای تاسیس نیروگاه هسته‌ای با روسیه بررسی کرد.

پیشتر روزنامه الاخبار اعلام کرده بود مصر بازرسی سرزده از تاسیسات هسته‌ای‌اش را نپذیرفته است، برای همین پروتکل الحاقی که بازرسی هایی فراتر از عرف برنامه گسترش تسلیحات هسته ای را امکان پذیر می‌کند نیز امضا نکرده است.

کد خبر 333895

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha