دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: فرانسوا اولاند،رئیس‌ جمهور فرانسه در سفر به مصر با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌ جمهور این کشور دیدار و درباره "تحولات خاورمیانه به‌ویژه بحران سوریه و اوضاع لیبی و فلسطین" با او گفت‌وگو کرد.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه در راستای سفر خود به منطقه، پس از لبنان وارد قاهره شد و با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر دیدار کرد.

سیسی در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با اولاند تأکید کرد: ما همواره می‌خواهیم قانون در کشور ما حاکم باشد تا به آزادی‌ها و حقوق شهروندان احترام گذاشته شود.

او گفت: اولاند به موضوع حقوق بشر و آزادی‌ها در مصر توجه دارد و من به او می‌گویم که مصر به عنوان یک کشور دموکرات درحال برداشتن گام‌های نخست است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، سیسی گفت: تروریست‌ها می‌خواهند به امنیت و ثبات 90 میلیون مصری لطمه بزنند. من و اولاند درباره راه‌های مقابله با تفکرهاي افراطی و تروریسم صحبت کردیم.

او افزود: گروه‌هایی که برای از بین بردن قدرت حکومت و تسلیم کردن مردم در برابر تفکرهاي خود تلاش می‌کنند، گروه‌های تروریستی هستند که باید با تمامی وسایل و ابزارها با آن‌ها مقابله کرد.

سیسی گفت: من و اولاند بر سر ضرورت افزایش همکاری بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم به توافق رسیدیم.

سیسی همچنین بر لزوم حل مسئله فلسطین تأکید کرد.

فرانسوا اولاند نیز گفت: فرانسه به مصر درباره مبارزه با تروریسم کمک می‌کند. مقابله با تروریسم جدیت بیشتر و حاکمیت قانون را می‌طلبد.

رئيس‌جمهور فرانسه افزود: فرانسه و مصر روابطی دارند که در آینده نیز ادامه خواهد داشت. ما در این راستا تلاش می‌کنیم تا خواسته‌های مردممان را برآورده کنیم. مصر دارای تمدن بزرگی است و باید در این راستا با قاهره همکاری داشته باشیم. ما خواهان افزایش روابط با مصر در تمامی زمینه‌ها هستیم.

اولاند درباره لیبی نیز گفت: ما امیدواریم که پارلمان به دولت فایز السراج رأی اعتماد بدهد. ما مدت‌هاست منتظر روي كار آمدن دولتی در لیبی بودیم که اختیارات کامل داشته‌باشد. ما با جامعه جهانی برای تحقق این امر تلاش می کنیم.

او درباره سوریه نیز گفت: ما با هماهنگی تلاش‌ها برای رسیدن به حل سیاسی در سوریه به توافق رسیدیم. بنابراين باید هرچه سریع‌تر شاهد سوریه باثباتی باشیم که از صلح برخوردار باشد.

اولاند گفت: تحول در سوریه باید گام به گام انجام شود تا صلح و ثبات در این کشور برقرار بشود.

او تأکید کرد: پاریس برای حل بحران میان فلسطین و اسرائیل تلاش می‌کند. طرح فرانسه برای فلسطین بر تحقق صلح متمرکز است.

کد خبر 330984

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha