همشهری‌آنلاین: نشست پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور آینده این کشور در حالی قرار است چهارشنبه ۱۲ اسفند برگزار شود که ظاهرا هنوز جریان‌های اصلی بر سر یک کاندیدای مشخص به اجماع نرسیده‌اند.

 سعد حریری، نخست وزیر اسبق لبنان و رئیس جریان المستقبل بعد از دیدارش با تمام سلام، نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد: انتخاب رئیس‌جمهور کلید حل بحران‌های موجود در لبنان است.

او افزود: حضور در جلسه انتخاب رئیس‌جمهور آتی لبنان که امروز چهارشنبه 12 اسفند برگزار می‌شود وظیفه‌ای ملی بر دوش همه مسئولان ذی‌ربط است و من به سلیمان فرنجیه، نامزد احتمالی پست ریاست‌جمهوری نیز اطلاع دادم که بهتر است به پارلمان بیاید. چرا که این اقدام درست‌ترین کار است و ما به خاطر او به پارلمان می‌رویم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از پایگاه خبری التحریر مصر،این اظهارات حریری در اشاره به سخنان سلیمان فرنجیه مبنی بر مخالفتش با حضور در جلسه امروز انتخاب رئیس‌جمهور لبنان ایراد شد.

فرنجیه اعلام کرده بود بدون هماهنگی با هم‌پیمانانش در گروه هشت مارس (حزب‌الله و هم‌پیمانان مقاومت) در نشست پارلمان شرکت نمی‌کند چرا که معتقد است حضور او در این نشست مسائل را پیچیده‌تر می‌کند.

فرنجیه که از جناح هشت مارس محسوب می‌شود و از سوی 14 مارس (جریان المستقبل و هم‌پیمانان آن) نیز حمایت می‌شود تاکید کرد: به حقوق قانونی خود درباره تحریم جلسه انتخاب رئیس‌جمهور پایبند است.

حریری همچنین درباره مشکل زباله‌ها خیابان‌های بیروت نیز گفت: این زباله‌ها بزرگ‌ترین خطر برای سلامتی مردم است و باید هرچه سریع‌تر برای آن یافت.

پارلمان لبنان امروز برای چندمین بار جلسه انتخاب رئیس‌جمهور آینده این کشور را برگزار می‌کند. تمامی جلسه‌هاي پیشین به دلیل حضور نیافتن نمایندگان یکی از دو جناح اصلی در جلسه به حدنصاب لازم نرسیده و برگزار نشده بود.

کد خبر 326960

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha