همشهری آنلاین: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله امروز شنبه با سید جواد شهرستانی وکیل شرعی عام آیت الله سید علی سیستانی و هیات همراه وی که در لبنان به سر می برند، دیدار کرد.

 دیدار دبیرکل حزب الله با نماینده آیت الله سیستانی

به گزارش ایرنا از بیروت، در اطلاعیه ای كه توسط روابط عمومی حزب الله منتشر شد، آمده است كه دیدار وكیل آیت الله سیستانی با دبیركل حزب الله با حضور مقامات حزب الله و نیز هیات همراه شهرستانی انجام گرفته است.

در این دیدار گفت و گوهایی راجع به اوضاع كلی لبنان و منطقه و تازه ترین رویدادهای دینی و سیاسی مطرح شد.

وكیل شرعی عام آیت الله سیستانی در چارچوب سفر یك هفته ای از روز دوشنبه در لبنان به سر می برد و با برخی مقامات سیاسی و دینی لبنان از جمله نبیه بری رئیس پارلمان، شیخ عبدالامیر قبلان معاون مجلس اسلامی شیعی، عبداللطیف دریان مفتی لبنان، شیخ احمد قبلان مفتی جعفری در لبنان، شیخ محمد یزبك رئیس هیات شرعی حزب الله، شیخ سلیم سوسان مفتی اهل سنت در صیدا، علام شیخ عفیف النابلسی و.. دیدار كرده است.

  • وساطت حزب‌الله لبنان میان جریان‌های شیعی عراق

 خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نيز در گزارش در اين خصوص اعلام كرد: منابع دیپلماتیک در بیروت می‌گویند حضور برخی رهبران یا نمایندگان جریان‌های شیعی عراق در بیروت به منظور میانجی‌گری حزب‌الله میان جریان‌های شیعی در عراق است و دیدار دبیرکل حزب الله لبنان با مقتدی صدر در همین راستا بوده است. این در حالی است که نماینده آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی نیز با نصرالله دیدار داشته است.

 به نوشته روزنامه مستقل رای الیوم، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با جواد شهرستانی، نماینده آیت‌الله سید علی سیستانی و هیات همراهش دیدار کرد و به بررسی آخرین تحولات لبنان، منطقه و اوضاع سیاسی و دینی پرداخت.

دیدار سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق نیز در بیروت صورت گرفته و گفته می‌شود با حضور جواد شهرستانی و نوری مالکی، نخست وزیر سابق عراق (یا نماینده وی) به جلسه‌ای چهار جانبه تبدیل شد.

یک منبع سیاسی در لبنان پیشتر گفته بود که سیدحسن نصرالله مقتدی صدر را قانع کرده که به اعتصاب حامیانش در منطقه الخضراء در مرکز بغداد که از دو هفته قبل و در اعتراض به عملی نشدن اصلاحات حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور آغاز شده، پایان دهد.

مقتدی صدر، 31 مارس با تهدید پارلمان عراق به توقف فعالیت فراکسیون الاحرار (وابسته به جریان صدر) در صورت عدم رای گیری درباره کابینه پیشنهادی حیدر العبادی به تحصن حامیانش در منطقه الخضراء پایان داد.

گفته می‌شود همزمان با حضور مقتدی صدر در بیروت یک هیات سیاسی از جریان صدر نیز به ایران آمده‌اند.

قرار است مقتدی صدر قبل از ترک لبنان و پایان سفرش به این کشور با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز دیدار کند.

بالا گرفتن اختلافات سیاسی در عراق که به دلیل فساد گسترده و سهم خواهی‌های سیاسی است، علاوه بر اینکه نارضایتی گسترده مردمی را به دنبال داشته، باعث شده جریان‌های سیاسی از جمله جریان‌های شیعی عراق یکدیگر را به کارشکنی بر سر راه اصلاحات و پایان دادن به فساد متهم کنند.

برخی منابع اعلام کردند که علت حضور مقتدی صدر در لبنان این است که سید حسن نصرالله نقش میانجی‌ را میان جریان صدر و نوری مالکی، نخست وزیر سابق عراق ایفا می‌کند.

کد خبر 330758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha