یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۸
۰ نفر

صلاح فحص: دلیل اصلی اقدام‌های عربستان برای تروریست خواندن حزب‌الله این است که گروهی از کشورهای عربی قصد دارند تروریسم حقیقی مانند رژیم صهیونیستی و تکفیری‌ها را در حاشیه‌ای امن قرار دهند و حتی اقدام‌های تروریستی آنها تبدیل به مسئله‌ای قانونی شود.

صلاح فحص

در واقع آنها تلاش دارند كه جاي قرباني را با جلاد عوض كنند؛ يعني تروريست‌هايي كه جلاد هستند حالا بيايند تبديل به قرباني شوند و نيروهاي مقاومت كه قرباني بوده‌اند را به‌عنوان جلاد معرفي كنند. جنبش امل اقدام‌هاي عربستان عليه حزب‌الله را رد مي‌كند و به هيچ عنوان چنين مسئله‌اي را تأييد نمي‌كند. همانطور كه ديده شد بسياري از كشورهاي عربي ديگر هم اقدام عربستان براي تروريستي خواندن جنبش حزب‌الله را قبول نكرده‌اند.

امام موسي صدر سال‌ها قبل درباره اين خطر تروريسم هشدار داده بود. ايشان مي‌گفتند كه مواظب باشيد تروريسم تبديل به يك قضيه و مسئله بحراني نشود. اينكه نيروهاي مقاومت را تروريست بخوانند تلاشي براي مظلوم جلوه دادن تروريست‌هاي واقعي است. اين مسئله‌اي است كه ما به هيچ عنوان قبول نمي‌كنيم. به‌نظر هدف اين اقدام‌ها تضعيف مقاومت است و اين مسئله رژيم صهيونيستي را خوشحال مي‌كند. هر كار و اقدامي كه باعث خوشحالي اسرائيل شود، حركتي ضد‌مقاومت است. هر چه بخواهند تلاش كنند كه مقاومت را تروريست يا هر چيز ديگر بنامند هم اقدامي بي‌فايده است. اصل موضوع اين است كه مقاومت قدرتمند است و مي‌تواند بسيار مستحكم در مقابل رژيم صهيونيستي بايستد.

اين اقدام هيچ تأثير مثبتي براي كشورهاي عربي هم نخواهد داشت. هيچ وقت در منطقه و در ميان افكار عمومي نشده است كه رژيم صهيونيستي و تكفيري‌ها تروريست نباشند و مردم مقاومت را تروريست بدانند. اين اشتباه بسيار بزرگي است كه عربستان و برخي كشورهاي عربي در حال انجام دادن آن هستند. در منطقه خاورميانه عربستان دست به اقدام‌هايي زده كه به‌خاطر آنها در حال از دست دادن همه‌‌چيز است. فشار بر عربستان و كشورهاي همراهش در منطقه بسيار زيادشده است. اين كشورها بايد درك درستي از واقعيت‌هاي كنوني منطقه داشته باشند اما هنوز حقايق را متوجه نشده‌اند. مهم‌ترين مسئله اين است كه كشورهاي عربي نبايد هيچ كاري در راستاي منافع اسرائيل انجام دهند اما متأسفانه كشورهاي عربي دارند اقدام‌هايي كه مدنظر اسرائيل است، انجام مي‌دهند. كافي است كه تغييراتي كه در منطقه صورت گرفته را درنظر گرفت تا دليل چنين اقدام‌هايي مشخص شود. اصل موضوع، همين تحولات ازجمله در سوريه است. مسائل زيادي است كه تحولات منطقه به‌زودي آنها را مشخص مي‌كند. هر اقدام افراطي و به دور از اعتدال در نهايت به پشيماني مي‌رسد.

کد خبر 327304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha