همشهری‌آنلاین: پارلمان عربی در موضعی مغرضانه علیه یمن، پارلمان اروپا را به بازنگری در درخواست خود برای ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان فراخواند.

 احمد بن محمد الجروان، رئیس پارلمان عربی در واکنش به طرح پارلمان اروپا برای عدم فروش اسلحه به عربستان به خاطر اقدام‌هاي ناقض حقوق بشر در یمن، مدعی شد: عاقلانه نیست که پارلمان اروپا این تصمیم "عجیب" و "غیر منطقی" را اتخاذ کند!

الجروان با اشاره به روابط و منافعی که کشورهای عربی را با کشورهای اروپایی ارتباط می‌دهند و همچنین با توجه به حوادث و اتفاق‌هاي جاری در میادین جنگ در یمن و نیز "نقش نظارتی" عربستان در این کشور، خواستار لغو این تصمیم از سوی پارلمان اروپا شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه،رئیس پارلمان عربی در ادامه مدعی شد که این تصمیم اروپا نه با استناد به "اطلاعات دقیق" بلکه با استفاده از "ادعاهای واهی"که اعتباری ندارند اتخاذ شده است!

او افزود: همه می‌دانند که دخالت کشورهای عربی و اسلامی در یمن بر اساس درخواست عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور "قانونی" این کشور و براي مقابله با حوثی‌ها اتخاذ شده است.

الجروان تاكيد كرد: اتخاذ این‌گونه تصمیم‌ها به گروه‌های "غیر قانونی" برای عدول از قانون کمک و آنها را تقویت می‌کند.

او همچنین مدعی شد: عدم اتخاذ این‌گونه تصمیم‌ها علیه سازمان‌ها و کشورهایی که"جنایت" و "دخالت" نظامی‌شان در یمن ادامه دارد و روزانه ده‌ها و صدها تن را به قتل می‌رسانند باعث تعجب است.

در پی اقدام اروپا براي درخوسات ممنوعيت صادرات تسليحات به عربستان، عفو بین الملل و نهادهای فعال حقوق بشری نیز تحریم تسلیحاتی عربستان را خواستار شدند.

کد خبر 326696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha