همشهری آنلاین: وزیر خارجه عربستان اعلام کرد که باید مخالفان سوریه را به موشک‌های زمین به هوا مجهز کرد. وی مدعی شد این اقدام مخالفان را برای تغییر تراز قدرت در سوریه کمک می‌کند.

عادل الجبیر

به گزارش ایسنا، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در گفتگو با "اشپیگل" آلمان با بیان این مطلب مدعی شد: اگر مخالفان به موشک‌های زمین به هوا مجهز شوند، می‌توانند با بالگردها و هواپیماهای نظام سوریه مقابله کنند.

وی مدعی شد: "اگر مخالفان چنین موشک‌هایی را در اختیار داشته باشند، می‌توانند تراز قدرت در سوریه را تغییر دهند مثل همان اتفاقی که قبلا درباره افغانستان افتاد."

الجبیر در اظهارات مداخله جویانه خود گفت: "دخالت" روسیه هرگز نظام بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را در درازمدت نجات نخواهد داد. اسد باید کناره‌گیری کند تا روند سیاسی در سوریه محقق شود. گزینه دیگر ادامه جنگ و پیروزی بر اسد است.

عربستان که موضع خصمانه‌ای علیه نظام سوریه اتخاذ کرده است همواره بر برکناری اسد در هر راهکار سیاسی تأکید می‌کند.

الجبیر نزدیک بودن دیدگاه ایدئولوژیکی میان داعش و وهابیت را رد کرد و تندروی داعش را شبیه نژادپرستی گروه تندروی "کو کلوکس کلان "در آمریکا(نام گروهی در آمریکا که پشتیبان برتری نژاد سفید، یهودستیزی، نژادگرایی، ضدیت با آئین کاتولیک، بومی‌گرایی و نفرت نژادی بوده و برای رسیدن به اهدافشان از هر اقدام غیر اخلاقی استفاده می‌کنند) دانست.

 

کد خبر 325746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha