یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۴
۰ نفر

گروه حوادث: سرهنگ خسرو فرج زاده معاون مبارزه با سرقت‌های خاص اداره آگاهی پایتخت از دستگیری دو جاعل حرفه‌ای خبر داد که با جعل شناسنامه و چک‌های مسافرتی کلاهبرداری های میلیونی را رقم زده بودند.

یک میلیون چک، 80هزار تومان

معاون مبارزه با سرقت های خاص آگاهی پایتخت در توضیح درباره نخستین باند که با چک‌های مسافرتی جعلی، اقدام به کلاهبرداری کرده بودند گفت:13 مرداد ماه ماموران کلانتری 121 سلیمانیه در جریان معامله‌ای قرارگرفتند که در جریان آن خریدار با استفاده از چک های مسافرتی جعلی قصد خرید اجناسی را داشت.

هنگامی که جوان خریدار با حضور پلیس در محل معامله غافلگیرشده وتحت بازجویی های پلیسی قرار گرفت مدعی شدکه چک  های جعلی  را  از صاحبکارش دریافت کرده است.

ولی وقتی در تحقیقات تخصصی مشخص شد که او دروغ می گوید، وی چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، با اظهارات این مرد سرنخ هایی در اختیار پلیس قرار گرفت که نشان می داد   چک ها را  از یک جاعل حرفه‌ای به نام پیمان گرفته است که در خانه‌ پدری‌اش با استفاده از وسایل جعل و به کارگیری کاغذهای مخصوص اقدام به جعل برگه‌های چک مسافرتی با مبالغ  50  تا 500 هزارتومانی کرده است.

با مشخص شدن این  موضوع، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس از جوان دستگیر شده خواستند   برای خرید چک های جعلی با پیمان قرار بگذارد و به این ترتیب پیمان  در این معامله صوری به دام ا فتاد.

سرهنگ فرج زاده درتوضیح این خبر گفت: موضوع با اهمیت در این پرونده این است که پیمان و سایر اعضای باندش قبل از ورود  چک ها به  بازار از سوی پلیس بازداشت شدند.

وی افزود: پیمان در بازجویی‌ها گفت، هر یک میلیون تومان چک مسافرتی جعلی را قرار بوده به قیمت 80 هزار تومان بفروشد.

جاعل اسناد دولتی در دام کارآگاهان

دومین جاعلی که سرهنگ فرج زاده خبر دستگیری وی را اعلام کرد، جاعل حرفه‌ ای شناسنامه‌ بود.

وی در توضیح این  خبر گفت : چندی پیش ماموران گشت پلیس به 2 مرد مظنون شده و در بازرسی بدنی آنها 2 شناسنامه با یک نام و مشخصات به دست آمد که کشف این شناسنامه‌ها سرنخی برای  رسیدن پلیس به یک جاعل سابقه‌دار بود.

معاون آگاهی تهران بزرگ درادامه افزود: با ارجاع پرونده به پایگاه 6 آگاهی پایتخت کارآگاهان درمسیر تحقیقات خود بر روی  این پرونده ردی از باندی بدست آوردند که با استفاده از شناسنامه‌های جعلی و مراجعه به بانکهای تهران دسته چک می‌گرفتند، این کلاهبرداران پس از آن با فعالیت غیرواقعی در تعدادی شرکت قلابی که خودشان به راه انداخته بودند، در معاملات مختلف، چک‌ها را خرج می کردند. اما قبل از فاش شدن کلاهبرداری شان شرکت را تعطیل کرده و سپس  با عنوان جعلی دیگری، شرکت صوری دیگری را راه‌اندازی می‌کردند.

آنها در شگرد دیگری با استفاده از دسته‌چک‌های قلابی از کسبه بازار اجناسی را خریداری کرده و متواری شده بودند که پلیس با انجام تحقیقات علمی عامل اصلی باند به نام اصغر را که با بیش از 8 اسم قلابی کلاهبرداری‌های زیادی از بازاریان انجام داده بود را شناسایی ودستگیر کردند.

از محل اختفای این متهم علاوه بر کشف تعداد زیادی شناسنامه و مدارک جعلی دو قبضه اسلحه نیز به‌دست آمد.

کد خبر 29342

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز