جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون مبارزه با جرایم خاص و رایانه‌ای پلیس آگاهی ناجا، تصریح کرد:

 پلیس سعی دارد با شناسایی نقاط ضعف و ریشه های شکل گیری جرایم مالی و اقتصادی و همچینن مشارکت سایر سازمانها، موجب کاهش اینگونه جرایم و کاهش مشکلات و آسیب پذیری مردم در این زمینه شود.
سرهنگ مهرداد امیدی معاون مبارزه با جرایم خاص و رایانه ای پلیس آگاهی ناجا در حاشیه همایش معاونان جرایم اقتصادی و رایانه ای استان های کشور، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس، گفت: هدف از برپایی این همایش، هدفمند کردن مجموعه اقداماتی است که در راستای جرایم اقتصادی و رایانه ای در کشور از سوی پلیس آگاهی انجام می‌شود، می باشد تا تمامی روسای ادارات در خصوص برنامه های درد ست اجرا توجیه شوند.
امیدی موضوعات مطرح شده در این همایش را طرح مشکلاتی در خصوص جرایم جعل،‌کلاهبرداری،اختلاس و به خصوص سوء استفاده هایی که از طریق ثبت شرکت های جعلی و ساختگی، افتتاح حساب با مدارک جعلی،‌کلاهبرداری در پوشش شرکت ها و جرایم رایانه ای می شود، برشمرد.
به گفته این مقام انتظامی،‌ وقوع جرایم فوق به خصوص کلاهبرداری در پوشش شرکت های ساختگی و با مدارک جعلی، به دلیل خلاء های قانونی در افتتاح حساب است که پلیس هیچ نقشی در وقوع آنها ندارد اما از آنجا که سازمانی متولی برای رسیدگی به رفع این خلاء ها نیست،‌ پلیس برای حمایت از مردم که بیشترین ضرر را می‌برند، وارد عمل شده است.
سرهنگ امیدی، تصریح کرد: پلیس سعی دارد تا با شناسایی نقاط ضعف و ریشه های شکل گیری جرایم مالی و اقتصادی و همچینن مشارکت سایر سازمانها، موجب کاهش اینگونه جرایم و کاهش مشکلات و آسیب پذیری مردم در این زمینه شود.
معاون مبارزه با جرایم خاص و رایانه ای پلیس اگاهی،‌ خاطرنشان کرد: نظرسنجی های اخیر نشان می‌دهد که مردم از بابت جرایم مالی و اقتصادی که برایشان پیش آمده،‌احساس نگرانی می‌کنند.
وی با اشاره به ایجاد گشت اینترنتی در تهران،‌ در جهت تحقیق در خصوص آگهی های مشکوک اینترنتی،‌خاطرنشان کرد: ایجاد این گشت از برنامه های امسال است و تا کنون 10 ها مورد گزارش مشکوک کسب و جهت رسیدگی به مراجع مربوطه فرستاده ایم. 

کد خبر 29127

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز