همشهری آنلاین: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی‌ایران روزسه‌شنبه 26 تیر در اطلاعیه‌ای انواع پوشش و رفتارهایی که مصادیق برخورد این نیرو در طرح ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی است را اعلام کرد.

براساس اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی ناجا که به‌ ایرنا نمابرشد، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با جدیت و قاطعیت در جهت تحقق طرح ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی، با این موارد برخورد و اقدام قانونی می‌کند.

این موارد "هر نوع اوباشگری، مزاحمت، اقدامات ایذایی و تجاوز به حقوق اجتماعی وفردی"، "هرگونه بدپوششی مانند استفاده از مانتوهای کوتاه، چسبان و بدن نما، شلوارهای کوتاه و ساق‌نما، عدم پوشش مناسب موی سر و آرایش‌ها و پوشش‌های غیرمتعارف و مانکنی برای خانم‌ها و خدمات‌دهندگان و عرضه‌کنندگان" ذکر شده است.

همچنین "استفاده‌کنندگان از البسه، آرایش‌ها و علائم و نمادهای گروه‌های انحرافی و مدل‌های "فشن" - تیفوسی، رپ، شلوغ - و خدمات‌دهندگان به آنها"، "واردکنندگان، تولید و توزیع‌کنندگان فیلم‌ها و تصاویر غیرمجاز و همچنین سوء استفاده‌کنندگان از فیلم و عکس خصوصی افراد"، "کسانی که در پارک‌ها و اماکن تفریحی به هر نحو موجبات مزاحمت و ناامنی را برای مردم فراهم می‌کنند" و "افرادی که ‌با استفاده از وسائط نقلیه موجبات مزاحمت و سلب آسایش و ناامنی را برای مردم فراهم می‌کنند" از دیگر مواردی است که نیروی انتظامی در طرح ارتقای امنیت اجتماعی با آن برخورد می‌کند.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این اطلاعیه‌ای، نوشت: بر اساس نظرسنجی‌های صورت‌گرفته خوشبختانه اجرای طرح‌های افزایش ضریب امنیتی و احساس امنیت در جامعه با واکنش مثبت مردم در جهت ارتقا و بهبود قابل توجه شاخص‌های امنیتی و افزایش احساس امنیت در جامعه روبه‌رو شد.

در این اطلاعیه آمده است : نیروی انتظامی از یک سو با مطالبات انباشته اجتماعی مبنی بر استمراراین طرح‌ها و از سوی دیگراحساس بعضی از هنجارشکنان مبنی بر موقتی بودن طرح‌ها و اقدامات مواجه است و این افراد با تست کردن واکنش پلیس با اشکال و رفتارهای ناهنجار در معابر عمومی ظاهر شده و موجب مزاحمت اجتماعی را بار دیگر فراهم کرده‌اند.

ناجا در اطلاعیه خود، نوشت: ما برآنیم با تشدید اقدامات پلیس در زمینه امنیت اجتماعی و اخلاقی و توسعه انضباط اجتماعی، رعایت قانون، ‌هنجارها و رفتارهای متناسب با شئونات ملی، اجتماعی و دینی را نهادینه کنیم.

در این اطلاعیه، تصریح شده است: اقدامات فرهنگی و اقنایی و توجیهی در جلوگیری از ناهنجاری‌ها و بی‌نظمی‌ها دارای تاثیرات عمیق و پایدار و فراگیر در اولویت قرار دارند و در این راستا نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در حد توان و مقدورات خود تلاش کرده است.

ناجا در این اطلاعیه ابراز امیدواری کرد با مشارکت و همکاری عملی مردم و اقشار جامعه به ویژه نخبگان و سازمان‌های مسئول، اقدامات انتظامی و قضایی با کمترین ضرورت، زمینه هرگونه ناهنجاری‌ها و بی‌نظمی در جامعه را زدوده و موجبات رضایت همگان را فراهم کند.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این اطلاعیه همچنین از مردم خواست چون گذشته همکاری عملی خود را با پلیس استمرار داده و هرگونه اطلاعات خود را در رابطه با قانون‌شکنان به مراکز ‪ ۱۱۰‬نیروی انتظامی اطلاع دهند.

کد خبر 26782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز