دوشنبه ۴ تیر ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

گروه اجتماعی: نباید اجازه دهیم که پارک‌‏ها به محل امنی برای اراذل و اوباش، مزاحمان نوامیس و توزیع‌کننده‌های سی‌‏دی‌‏های مبتذل تبدیل شود.

رئیس پلیس مبارزه با مفاسد اجتماعی، در جمع خبرنگاران گفت: پلیس حضور خود را در تفرجگاه‌‏ها، کوه، جنگل، پارک‌‏ها، سواحل رودخانه‌‏ها و... تقویت می‌کند تا مردم بدون استرس و ناراحتی در این محل‌‏ها حضور یابند.

سردار احمد روزبهانی،  خاطرنشان کرد: تاکنون در نیمی از کشور 2 هزار و 302 مکان اعم از پارک، جنگل، کوه، و حاشیه رودخانه تحت پوشش پلیس قرار گرفته‌‏اند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث ارتقای امنیت در تفرجگاه‌‏ها، قطعاً دستگیری افراد را خواهیم داشت، زیرا بسیاری از توزیع کنندگان خرد مواد مخدر و مشروبات الکلی و همچنین دختران و پسران فراری در پارک‌‏ها حضور می‌‏یابند.

رئیس پلیس مبارزه با مفاسد اجتماعی با اشاره به اجرای طرح امنیت اخلاقی از ابتدای اردیبهشت ماه یادآور شد: براساس آمارهای موجود بیش از 85 درصد مردم از اجرای این طرح اظهار رضایت کردند و با این طرح بعضی جرایم مانند نزاع خیابانی، مزاحمت برای نوامیس و تجاوز به عنف تا حد قابل توجهی کاهش یافته است.

روزبهانی خاطرنشان کرد: تاکنون 2هزار و 936 نفر از اراذل و اوباش در سطح کشور مورد برخورد قرار گرفته‌اند که برخی از این افراد جرائمی مانند سرقت مسلحانه، توزیع مشروبات الکلی، مواد مخدر و قمه‌‏کشی داشته‌اند.

وی با اشاره به برخورد پلیس با 100 هزار نفر از مزاحمان نوامیس در سطح کشور افزود: پلیس به 7/82 درصد این افراد تذکر داده و از 7/11 درصد آنها نیز تعهد کتبی گرفته است، همچنین 6/5 درصد مزاحمان نوامیس به دلیل داشتن شاکی خصوصی یا تخلفات غیرقابل چشم‌‏پوشی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی در خصوص برخورد با عوامل ایجادکننده آلودگی صوتی در سطح معابر یادآور شد: به بیش از 7/80 درصد افرادی که آلودگی صوتی ایجاد می‌‏کردند تذکر داده شد. 11درصد به مراجع انتظامی منتقل شدند و 3/8 درصد نیز به مقامات قضایی معرفی شدند.

روزبهانی یادآور شد: پلیس در مقابله با اراذل و اوباش، تذکر به خانم‌‏های بدحجاب و برخورد با اماکنی که لباس‌‏ها و سی‌دی‌های نامناسب توزیع می‌‏کردند، موفقیت‌‏های قابل توجهی داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مفاسد اجتماعی تصریح کرد: در 2 ماه گذشته، 209 واحد صنفی در بحث سی‌دی‌های مستهجن مورد بازدید قرار گرفت و حدود 600 هزار سی‌دی مبتذل و 142 دستگاه رایتر از این اماکن کشف و ضبط شد.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای امنیت در اماکن مورد استفاده بانوان یادآورشد: نباید شرایطی در کشور فراهم شود که خانم‌‏ها جرأت نداشته باشند، در اماکنی مانند استخر، آرایشگاه‌‏ها، اتاق‌‏های پرو و محیط‌های زنانه حضور یابند.

روزبهانی، توزیع مشروبات الکلی در کشور را مهمترین دغدغه پلیس مبارزه با مفاسد عنوان کرد و گفت: دشمن تلاش می‌‏کند مشروبات الکلی را به هر شکلی وارد کشور ما کند و محموله‌‏های مشروبات را بیمه کرده و تحت حمایت قرار می‌‏دهد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر عدم رعایت برخی موارد  از نظر پوشش در تعدادی از فیلم‌‏ها و سریال‌‏های تولیدی افزود: مردم در این زمینه نگرانی‌های بسیاری را به پلیس ابلاغ کرده‌‏اند، اما سینما متولی خاص خود را دارد و صدور مجوز برای فیلم‌ها بر عهده پلیس نیست.

روزبهانی یادآور شد: پلیس مراتب نگرانی مردم را در خصوص پوشش و دیالوگ در برخی از فیلم‌‏ها به مسئولان مربوطه ارائه کرده است که امیدواریم نسبت به اصلاح این موارد اقدام لازم صورت گیرد.

کد خبر 25111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز