همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی با تشریح ضرورت اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سراسر کشور تاکید کرد: رفتارهای تحقیرآمیز و اهانت‌آمیز برخی مأموران این نیرو مورد تایید نیست.

به گزاربش ایرنا سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه همایش مدیران تربیت بدنی ناجا در جمع خبرنگاران، گفت :برخی ماموران پلیس با اراذل و اوباش در محله‌ای برخوردهایی داشته‌اند (مانند آویزان کردن آفتابه به ‌گردن اوباش و چرخاندن آن‌ها در محله‌ها) که پس از مطلع‌شدن از جریان، دستور برخورد بااین ماموران داده شد.

وی تصریح کرد: نشان دادن اراذل و اوباش به مردم و چرخاندن آنها در محله‌ها، با نظر موافق دادستان تهران صورت گرفته شده بود.

فرمانده ‌ناجا، دلیل چرخاندن اراذل در محله‌ها را مشاهده‌مردم و اقدام برای طرح شکایت ذکر کرد و گفت: طرح برخورد با اراذل و اوباش طرحی ملی است و در سراسر کشور به اجرا گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در تهران به دلیل حضور بیشتر رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفته‌است.

پروژه بعدی: برخورد با معتادان

وی در مورد برخورد پلیسی با معتادان، گفت: طرح بعدی پلیس برخورد با معتادان با شعار درمان پلیس‌مدار خواهد بود.

احمدی مقدم، دلیل این رویکرد را این گونه تشریح کرد: بدون حضور پلیس، درمان معتادان به سرانجام نخواهدرسید و برای حاصل شدن مطلوب، فشار و کنترل پلیسی مورد نیاز است.

وی، افراد مورد توجه در این طرح را معتادان ذکر کرد و گفت: معتاد طبق قوانین مجرم بشمار می‌آید و در سیاست‌های کلی نظام‌مجرمی که‌برای درمان مراجعه کند، بیمار تلقی شده و مورد مجرمیت وی تعقیب نخواهد شد.

فرمانده ‌نیروی انتظامی تاکید کرد: تا زمانی که معتادان برای درمان مراجعه کنند و تحت درمان باشند، مجرم محسوب نشده و برخورد مجرمانه‌ای با آنها نخواهد شد.

وی با اشاره به آمارهای ارایه شده در مورد تعداد معتادان کشور، گفت: بر اساس نظام‌های تخمینی و اتفاق‌نظر سازمان‌های مختلف هم‌اکنون ‪ ۴۰۰‬هزار معتاد به‌ هرویین و مواد مشتق از آن و ‪ ۹۰۰‬هزار معتاد به تریاک در ایران زندگی می کنند و ‪ ۷۰۰‬هزار نفر نیز به صورت تفننی انواع موادمخدر مصرف می‌کنند.

برخورد با مردان بد پوشش

فرمانده ‌ناجا در مورد مردان بد پوشش نیز گفت: ناهنجاری در پوشش، مختص زن نیست، اما به‌دلیل اعتراض زنان به مردانی که پوشش‌های نامناسب دارند، با این گروه برخورد خواهد شد.

وی گفت: با افرادی که پوشش‌های ناهنجار و غیراخلاقی دارند ، با رویکرد ارشادی و در صورت اصلاح نشدن، شدیدا برخورد خواهد شد.

احمدی‌مقدم، پوشیدن لباس‌های بدن‌نما را در شان مسلمانان ندانست و گفت که شایعه برخورد با افرادی که کروات می‌زنند و لباس آستین کوتاه می‌پوشند ، جنجال خبری است.

ماهواره و حریم خصوصی مردم

وی در ادامه استفاده از ماهواره توسط افراد را خلاف قانون دانست، اما گفت که ورود به حریم خصوصی مردم با هدف جمع‌آوری ماهواره مورد تأیید نیست و قابل پیگیری است.

فرمانده ناجا تصریح کرد: اگر وسایل دریافت امواج ماهواره از بیرون قابل مشاهده بود، ماموران مجاز به برخورد و جمع آوری آن بدون وارد شدن به حریم خصوصی افراد هستند.

کد خبر 22486

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز