گروه اجتماعی: اعلام برخورد با پوشش نامناسب مردان از سوی فرمانده پلیس تهران واکنش‌های متفاوتی در محافل فرهنگی-اجتماعی و قضایی برانگیخت.

سردار رادان اعلام کرده بود از اول مرداد با پسران و مردانی که موهای خود را به سبک‌های غیراخلاقی و منحرف آرایش کنند، لباس‌های آرم‌دار و نامناسب بپوشند و از گردنبند استفاده کنند، برخورد خواهد شد.

در همین زمینه معاون دادستان تهران گفت: هیچ قانونی برای برخورد با مدل موی سر آقایان وجود ندارد و چنانچه ناهنجاری در این مورد وجود داشته باید با فرهنگ‌سازی موضوع را مرتفع کرد.

محمود سالارکیا در گفت‌وگو با فارس افزود: باید با فراهم کردن الگوهای صحیح برای جوانان آن‌ها را با فرهنگ اسلامی که الگوهای بسیار مناسبی را در خود دارد آشنا کرد و به آن‌ها تفهیم شود که استفاده از سبک آرایش‌های خاص می‌تواند منجر به انحراف آن‌ها شود.

معاون نظارت بر ضابطان دادستان تهران با بیان این‌که برخوردهای قضایی برای اصلاح مدل موی سر آقایان به هیچ عنوان به صلاح جامعه نیست، تصریح کرد: در این‌گونه موارد باید با الگوسازی، فرهنگ‌سازی و تذکر در مدارس، دبیرستان و مقاطع مختلف‌ با موضوع برخورد شده و از هرگونه برخورد قضایی در این زمینه پرهیز شود.

همچنین عضو شورای شهر تهران و رئیس پلیس پیشین پایتخت با اشاره به اثرات مثبت اجرای طرح امنیت اجتماعی در تهران گفت: موضوع امنیت اجتماعی یک نیاز اجتماعی است اما در اجرا باید به گونه‌ای عمل کرد تا با کم‌ترین هزینه بیش‌ترین نتیجه را گرفت.

مرتضی طلایی خاطرنشان کرد: اگر با تولیدکنندگان پوشاک نامناسب برخورد شود ضمن اصلاح سیستم پوشش جامعه از برخوردهای رو در رو جلوگیری شده و به اهداف مورد نظر نائل می‌شویم.

وی با اشاره به وجود جریانات سازمان‌یافته برای تأثیرگذاری منفی در عرصه‌های پوشاک نامناسب و مدل مو در جامعه گفت: دشمنان همواره در صدد ضربه به فرهنگ و اعتقادات ما هستند و لذا حتماً در بخش پوشاک نامناسب شبکه‌های سازمان‌یافته‌ای برای تأثیرگذاری بر فرهنگ عمومی و استفاده از پوشاک نامناسب وجود دارد و باید با این موضوعات برخورد شود تا با کم‌ترین هزینه بهترین نتیجه را بگیریم.

عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که گاهی بعضی از افراد جامعه  از خط قرمزها عبور می‌کنند، گفت: در این‌گونه موارد پلیس ناچار به ورود و برخورد است ولی برخورد باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس نکنند که پلیس به حوزه‌های خصوصی زندگی آن‌ها وارد شده است.

کد خبر 26788

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز