گروه اجتماعی: حدود 90 هزار نفر از کارکنان نیروی انتظامی بدون مسکن هستند که از سال 89 هیچ‌یک از این افراد هزینه مسکن نخواهند داشت.

سردار احمدی‌مقدم در مراسم کلنگ‌زنی پروژه هزار واحدی ریحانه با بیان این مطلب گفت: تا پایان برنامه چهارم 50 هزار واحد مسکونی ساخته و به کارکنان بدون مسکن تحویل داده می‌شود. 500 هزار مسکن سازمانی و وام ودیعه مسکن هم به سایر کارکنان که خانه شخصی ندارند واگذار می‌شود.

وی افزود: متوسط مبلغ وام و ودیعه در سراسر کشور 6 میلیون تومان است که به 5 هزار نفر پرداخت می‌شود، برنامه ما این است که از سال 89 هیچ‌یک از کارکنان نیروی انتظامی پول ودیعه مسکن نپردازند.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: منابع مالی ما متکی به دولت نیست، مؤسسه مالی و اعتباری قوامین وابسته به نیروی انتظامی کمترین کمک را از سیستم بانکی کشور دریافت می‌کند و بیشترین میزان سود سرمایه‌گذاری را هم می‌دهد. با این وجود ما هیچ‌وقت اجازه نداده‌ایم که قوامین در معاملاتی که برخلاف اهداف تأسیس آن است وارد شود.

وی افزود: ما افتخار می‌کنیم که مؤسسه مالی‌ای داریم که همه چیزش شفاف است و با انضباط و هدفمند در سیستم پولی کشور به فعالیتش ادامه می‌دهد.

احمدی‌مقدم با اشاره به واردات خودروی «ون»  توسط بنیاد تعاون ناجا گفت: نیروی انتظامی علاوه بر امنیت که وظیفه اصلی آن است در بخش‌های دیگر هم که احساس کند می‌تواند مؤثر باشد و به پیشرفت امور کمک کند، حاضر خواهد شد.

مدت انتظار وام کارکنان ناجا کاهش یافته است

از سوی دیگر مدیرعامل بنیاد تعاون ناجا نیز در این مراسم گفت: 16 هزار عضو بنیاد تعاون ناجا بدون مسکن بودند که سال گذشته به 10 هزار نفر از آنها مسکن واگذار کردیم.
سردار محمدرضا منیری، افزود: پرسنلی که عضو تعاونی مسکن ناجا هستند هر سه ماه یکبار به شعب تعاونی در سراسر کشور مراجعه و ثبت‌نام می‌کنند و پس از آماده‌سازی مسکن واحدهایشان را انتخاب و خریداری می‌کنند.

وی افزود: صندوق بنیاد تعاون برای خرید واحدهای این پروژه 15 میلیون تومان وام می‌دهد و طبق خبری که وزیر مسکن اعلام داشته است میزان وام بانکی این افراد هم از 10 میلیون به 14 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

منیری تأکید کرد: دوره انتظار وام از 26 ماه به حداقل 12 ماه و از حداکثر 142 ماه به 100 ماه کاهش یافته است.

وی در ادامه  گفت: امسال 5 هزار واحد مسکونی واگذار می‌کنیم اما در سال‌های آتی این رقم را به 15 هزار واحد می‌رسانیم که بخش مهمی از این پروژه‌ها در کلانشهرها اجرا می‌شود.

کد خبر 25893

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز