دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: امسال 30 هزار مسکن به مددجویان سازمان بهزیستی واگذار می‌‏شود.

علی ربوبی، دبیر ستاد مسکن سازمان بهزیستی، گفت: امسال 30 هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان از خدمات مسکن بهره‌‏مند می‌‏شوند که هشت هزار واحد آن سهمیه سال قبل است.

وی افزود: با توجه به گرانی مسکن، تصمیم گرفتیم که امسال بحث مسکن را منسجم‌‏تر پیگیری کرده و آمار واگذاری مسکن به مددجویان را افزایش دهیم.به گفته ربوبی، سال 85 ، حدود 21 هزار واحد مسکونی ساخت و ساز، خریداری و مقاوم‌‏سازی شد.

دبیر ستاد مسکن سازمان بهزیستی تصریح کرد: 10 هزار واحد آن به صورت اجاره به شرط تملیک و 11 هزار واحد به صورت خرید و ساخت تأمین شد.

وی یادآور شد: سال 86 ، اعتبار وام ودیعه مسکن 120 میلیارد ریال است که 20 برابر سال‌‏های گذشته است.

ربوبی با اشاره به خیران مسکن‌‏ساز، گفت: 110 موسسه خیریه مسکن‌‏ساز در کشور وجود دارد که یکی از برنامه‌‏های امسال ما تقویت این مؤسسه‌‏ها است.

دبیر ستاد مسکن سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: یکی از امکانات ارائه شده به معلولان، معافیت عوارض است که برای هر واحد مسکونی 5/1 میلیون تومان معافیت اعمال می‌شود.

وی در خصوص مسکن‌‏های شهری و روستایی تصریح کرد: در روستاها بیشترین اقدامات برای تأمین مسکن، طرح مقاوم‌‏سازی و ساخت و سازها بود.

به گفته ربوبی، در شهرها نیز با مؤسسات خیریه همکاری کرده و راه‌‏اندازی تعاونی‌‏های مسکن جز اولویت‌‏های کاری ما است.

دبیر ستاد مسکن سازمان بهزیستی یادآور شد: با همکاری بنیاد مسکن به مقاوم‌‏سازی 5 هزار واحد مسکونی پرداختیم که 500 واحد آن واگذار شده و بقیه در حال ساخت و ساز است.

وی در خصوص استان‌‏های پیشرو در امر ساخت مسکن گفت: استان‌‏های خوزستان، خراسان رضوی، اصفهان و همدان پیشتاز ساخت و ارائه مسکن هستند.

ربوبی با اشاره به اعتبارات سال گذشته تصریح کرد: سال گذشته به صورت کلی 600 میلیارد ریال اعتبار برای مسکن مددجویان اختصاص یافت.

تشکیل بانک اطلاعات مددجویان نیازمند شغل

از سوی دیگر معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی از تشکیل صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی در بهزیستی خبر داد و گفت: این طرح به هیأت دولت ارسال شده است و در صورت تصویب، مشکل ضمانت دریافت وام مددجویان نیز برطرف خواهد شد و مددجویان می‌توانند بدون پرداخت سود، وام اشتغال و کارآفرینی دریافت کنند.

بهرام بهرامسیری در یک نشست خبری  افزود: سال گذشته 400 میلیون تومان بودجه برای آموزش مهارت‌های مختلف به مددجویان اختصاص یافت که این اعتبار در سال جاری به یک میلیارد تومان افزایش یافته است.

نیازمند شغل خبر داد و گفت: بر این اساس نیازها و توانایی‌های تمامی مددجویان مشخص و برای آنان شغل ایجاد می‌شود.

معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی تاکید کرد: 6 میلیون تومان تسهیلات خود اشتغالی با کارمزد 4 درصد و 10 میلیون تومان برای بنگاه‌های زود بازده با کارمزد 9 درصد به مددجویان پرداخت می‌شود و همچنین برای استخدام افراد معلول بهزیستی 23 درصد حق بیمه کارفرما را برای مدت 5 سال پرداخت می‌کند.

مسلم خانی، مدیرکل دفترکارآفرینی و توسعه سازمان بهزیستی نیز در این نشست از راه‌اندازی کلینیک‌های کارآفرینی اشتغال و مهارت آموزی مددجویان خبر داد و گفت:

در این کلینیک‌ها مطابق با استانداردهای آموزشی به مددجویان تحت پوشش مانند کودکان بی‌سرپرست، زنان سرپرست خانوار و معتادان پاک شده مهارت‌های مختلفی آموزش داده می‌شود و همچنین مددجویان می‌توانند با فروش محصولات تولیدی خود امرار معاش کنند.

کد خبر 22011

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز